بسته مجازی سیاسیون به تاریخ ۱۶ آبان؛

واکنش شمخانی به حمله پهپادی شب گذشته به اقامتگاه نخست وزیر عراق / توئیت شهردار تهران درباره وضعیت روزهای بارانی / ابراز ناراحتی وزیر دولت دوازدهم درباره درگذشت هنرمندان پیشکسوت

گزیده‌ای از پست‌های سیاسیون در فضای مجازی را در گزارش زیر مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چهره‌های سیاسی کشور هم مانند بقیه مردم در شبکه‌های اجتماعی صفحاتی را دارند که در آن نسبت به اتفاقاتی که رخ می‌دهد پست یا توئیت‌هایی را منتشر می‌کنند.

برخی از مسئولان حاضر در فضای مجازی، گاهی از این فضا برای اطلاع رسانی و پخش اخبار مربوط به حوزه‌های تحت اختیارشان نیز استفاده می‌کنند و به طور مستقیم با مردم در ارتباط و پاسخگوی سوال‌های آن‌ها هستند.


بیشتر بخوانید


علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به حمله پهپادی شب گذشته به اقامتگاه نخست وزیر عراق نوشت:

"سوء قصد به جان نخست‌وزیر عراق فتنه جدیدی است که رد آن را باید در اتاق‌های فکر خارجی جستجو کرد که از سال‌ها قبل با ایجاد و پشتیبانی گروه‌های تروریستی و اشغال این کشور، جز ناامنی، ایجاد اختلاف و بی‌ثباتی، ارمغانی برای مردم مظلوم عراق نداشته‌اند."

توئیت شمخانی

علیرضا زاکانی، شهردار تهران توئیتی را درباره وضعیت بارانی روزهای اخیر این شهر منتشر کرد:

"در روز‌های بارانی اخیر، با تلاش شبانه روزی ۱۰هزار نفر از همکارانم در لایروبی معابر تهران، تنها یک ناحیه از ۱۲۴ناحیه شهرداری به وضعیت قرمز رسید که در نوع خود کم نظیر بود. اینجانب از تمام نیرو‌های خدوم شهرداری که تلاش کردند تا هوای بارانی تهران برای مردم شهر مطبوع باشد تشکر میکنم."

توئیت زاکانی

سید مهدی فرحی، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصاویری از هفتمین همایش ملی پدافند کالبدی را به اشتراک گذاشت:

"حضور در هفتمین همایش ملی پدافند کالبدی و حفاظت از زیرساخت‌های کشور"

توئیت فرحی

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان پستی را درباره یکی از جلسات این شورا در فضای مجازی منتشر کرد:

"در جلسه چهارشنبه ۱۲ آبان‌ماه ۱۴۰۰ شورای نگهبان، "طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار" مورد بررسی قرار گرفت و پس از انجام مباحث فراوان، با توجه به وجود برخی ابهامات و ایرادات جزئی نسبت به برخی از اجزای آن، جهت اصلاح و رفع این موارد به مجلس محترم برگردانده شد.

بخشی از ابهامات و ایرادات شورای نگهبان، نسبت به برخی صلاحیت‌هایی بود که مجلس شورای اسلامی به هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار اعطاء کرده بود به عنوان نمونه:
- در ماده یک حکم محرومیت از خدمات به تشخیص هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار به خاطر ورود اطلاعات خلاف به درگاه پیش‌بینی شده در این مصوبه، از این حیث که آیا این مسئله نافی مراجعه اشخاص به دستگاه قضایی خواهد بود یا خیر، ابهام وجود داشت.
- در تبصره ۲ این ماده، تبدیل مجوز «تاییدمحور» به «ثبت‌محور» با تشخیص هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار، خلاف نظام اداری صحیح فلذا مغایر بند ۱۰ اصل سوم و همچنین اصل ۶۰ قانون اساسی شناخته شد.
- در تبصره ۴ این ماده، وضع محدودیت در موارد مذکور به تشخیص نهاد‌های ذیربط و تایید هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار، مغایر اصل ۶۰ قانون اساسی شناخته شد.

ایراد دیگر ناظر مواد ۴ و ۵ مصوبه در خصوص تکلیف وزارت دادگستری به برگزاری آزمون کارشناسان دادگستری و آزمون پروانه وکالت بود چرا که وظایف وزارت دادگستری در اصل ۱۶۰ قانون اساسی تعیین شده است و با قانون عادی نمی‌توان وظیفه‌ای به آن‌ها افزود؛ لذا شورای نگهبان این امر را مغایر با اصل ۱۶۰ قانون اساسی شناخت.

اشکال دیگر نیز در قسمت اخیر تبصره یک ماده ۵، نسبت به برگزاری آزمون پروانه وکالت دادگستری در خصوص عدم جایگزینی سابقه قضاوت و نمایندگی مجلس برای آزمون وکالت بود که از نظر اعضای شورا، این امر نسبت به کسانی که صلاحیت آن‌ها مسلم است، تبعیض ناروا لذا مغایر بند ۹ اصل سوم قانون اساسی شناخته شد؛ بنابراین می‌توان گفت علی‌رغم مباحث مختلف در جلسه شورای نگهبان، کلیات این مصوبه، با ایراد چندانی مواجه نشد، اما اعضای شورا نسبت به جزئیات آن ابهامات و ایراداتی داشتند که چنانچه مجلس این موارد را برطرف کند، این مصوبه می‌تواند تبدیل به قانون شود."

پست نظیف

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دوازدهم توئیتی را در واکنش به درگذشت دو هنرمند پیشکسوت در حسابش منتشر کرد:

"گویا خزان هنر است. از سوگ ایران درودی تا داغ و دریغ کامبیز درمبخش.
با تصاویری که نقش کردند، شور زندگی آفریدند و در موسیقی تصویر بی‌کلام شان، هزاران چشمه نور را نشان‌مان دادند.
یادشان در جای جای ایران جاودان"

توئیت صالحی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار