ربات‌ها در خدمت المپیک زمستانی ۲۰۲۲؛ از باربری تا تهیه قهوه!

در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن، از ربات‌های هوشمند برای مقاصد مختلفی استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان برگزارکنندگان بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن اعلام کرده بودند که تصمیم دارند در این بازی‌ها از ربات‌های هوشمند برای امور مختلف از جمله باربری و مبارزه با کرونا استفاده کنند و حالا فاش کرده اند که این ربات‌ها حتی قادر به تهیه قهوه نیز هستند.

روزنامه People's Daily چین نوشت:" بر اساس گزارشی که توسط کمیته برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۲ پکن منتشر شده است، این دستگاه‌ها قادرند دانه‌های قهوه را آسیاب کرده و آن‌ها را در دستگاه قهوه ساز قرار دهند و ظرف چهار دقیقه یک فنجان قهوه دم کنند.

این ربات‌ها قرار است در ورزشگاه ووکسونگ آرنا (Wukesong) در پکن، محل برگزاری مسابقات هاکی روی یخ، مستقر شوند.

ربات‌های دیگری نیز وجود دارند که عملیات لجستیکی یا تدارکات را انجام می‌دهند و به مدیریت رویداد‌ها در این ورزشگاه کمک خواهند کرد.

این ربات‌ها می‌توانند بین ۳۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم کالا را حمل کرده و سپس آن‌ها را به نقطه تحویل تعیین شده منتقل و تخلیه کنند.

فناوری به کار رفته در این ربات‌ها به آن‌ها امکان می‌دهد از موانع موجود در مسیر عبور کنند و به طور خودکار خود را شارژ کنند.

این ربات هنگام رسیدن به محل تحویل با یک پیام متنی به شخص دریافت کننده اطلاع می‌دهد و مشتریان می‌توانند کالا‌های خود را با یک کد تایید تحویل بگیرند.

پس از تحویل، ربات برای ضدعفونی و شارژ مجدد به ایستگاه خود باز می‌گردد.

ماه گذشته فاش شد که ربات‌ها در مسابقات آزمایشی در ورزشگاه ووکسونگ برای کمک به اجرای اقدامات ضد کرونایی از جمله ضد عفونی کردن محل برگزاری، ارائه مواد ضدعفونی‌کننده دست به حاضران و یادآوری به مردم برای استفاده از ماسک استفاده خواهند شد. "

بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن قرار است از ۴ تا ۲۰ فوریه برگزار شوند. بازی‌های پارالمپیک زمستانی نیز از ۴ تا ۱۳ مارس سال آینده برگزار خواهند شد.

به این ترتیب پکن اولین شهری خواهد بود که میزبان بازی‌های المپیک زمستانی و تابستانی بوده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار