حکایت یک بام و دو هوای مسئولین؛

خرده فروشی در مرز ماهیرود انجام می‌شود؟

مرز ماهیرود یکی از ۴ معبر اصلی صادرات کالاهای ایرانی به افغانستان است که می‌طلبد خرده فروشی نیز در آن رونق بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مرز ماهیرود، مهمترین مرز تجاری خراسان جنوبی با کشور افغانستان است که روزانه تعداد زیادی کامیون حامل بار در این مرز بارگیری و یا تخلیه می‌شوند.

اما علاوه بر تجارت در مقیاس بزرگ که طی آن بار‌هایی با وزن چند تُن بین دو کشور جابجا می‌شوند، خرده فروشی نیز باید در این مرز مورد توجه قرار گیرد.

برای پیگیری این موضوع و مطلع شدن از آخرین وضعیت خرده فروشی در این مرز، با مسئولین بازارچه مرزی ماهیرود و گمرکات خراسان جنوبی گفتگو کردیم.

روند خرده فروشی را به زودی آغاز می کنیم

رستمی مدیر بازارچه مرزی ماهیرود در گفتگو با خبرنگار ما چنین گفت: به زودی شاهد آغاز روند خرده فروشی در مرز ماهیرود خواهیم بود.

او افزود: برای بهره برداری از این طرح باید هماهنگی‌های مختلفی انجام شود و یکی از نهاد‌هایی که باید در این زمینه مشارکت داشته باشد، گمرک است.


بیشتر بخوانید


رستمی بیان کرد: در خصوص خرده فروشی و راه اندازی این طرح در ماهیرود، اختلاف نظر‌هایی بین مجموعه بازارچه مرزی و گمرک وجود دارد که امیدواریم با رفع آن، هر چه زودتر کار خرده فروشی نیز انجام شود.

برقرار بودن خرده فروشی برای صادرات کالا از ماهیرود

در ادامه پای صحبت رحیمی زاده مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی نشستیم.

او در گفتگو با خبرنگار ما گفت: مسئولیت گمرک تنها نظارت بر ورود و خروج کالا و مسافر از مبادی مرزی است و وظیفه دیگری در مرز برعهده گمرک نیست.

رحیمی زاده علی رغم صحبت مدیر بازارچه مرزی ماهیرود مبنی بر اینکه خرده فروشی تا چند وقت آینده کار خود را آغاز خواهد کرد، ادامه داد: در حال حاضر برای صادر کردن کالا بحث خرده فروشی در مرز ماهیرود وجود دارد و مشکلی از این بابت نداریم.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی عنوان کرد: شاید منظور مسئولین بازارچه مرزی از راه اندازی سیستم خرده فروشی در آینده‌ای نزدیک، خرده فروشی به صورت واردات بوده است که این امر صحت دارد.

او تصریح کرد: از نظر ما هیچ اختلاف نظری بین بازارچه مرزی ماهیرود و گمرک وجود ندارد و در صورتی که فضای لازم برای اجرای کار در اختیار گمرک قرار بگیرد، کار خرده فروشی به صورت واردات کالا نیز انجام خواهد شد.

رحیمی زاده اظهار کرد: تفاوتی در نوع کالا‌هایی که به صورت عمده و خرد در مرز مبادله می‌شوند، وجود ندارد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار