سرهنگ عسگری:

دانش‌آموزان باید طرز استفاده درست از فضای مجازی را یاد بگیرند

رئیس پلیس فتا در چهارمحال و بختیاری گفت: شاد فرصت‌های خوبی را در اختیار سیستم‌های آموزشی قرار داده است، اما اگر درست استفاده نشود به مراتب می‌تواند مخرب باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برخی از خانواده‌ها تصور می‌کنند شاد برنامه‌ای امن و آرام برای دانش‌آموزان است، درحالی که فضایی تعاملی بوده و هر کاربری می‌تواند در آن حضور داشته باشد.

او با اشاره به تشکیل پرونده‌هایی که فعالیت‌های مجرمانه افراد را در سامانه شاد به ثبت رسانده است افزود: در درجه اول باید دانش‌آموزان سطح سواد رسانه‌ای خود را به حدی برسانند که در این فضا دچار مشکلات نشوند و با اعتماد بی‌جا به افراد غریبه خودشان را در دردسر نیندازند.


بیشتر بخوانید


سرهنگ عسگری اضافه کرد: بچه‌ها مراقب باشند پیام‌هایی که از طرف افراد غریبه دریافت می‌کنند و همچنین پیام‌های مشکوک را به‌هیچ‌عنوان باز نکنند و این موارد را حتما با والدین خود در میان بگذارند.

او مهم‌ترین موضوع در این زمینه را آموزش دانش‌آموزان برای استفاده از فضای مجازی عنوان و تاکید کرد: از آنجایی که والدین ممکن است شاغل باشند، نمی‌توانند نظارت کافی بر حضور فرزندان خود در این فضا را داشته باشند، در کنار فرصت‌هایی که به بچه‌ها داده می‌شود هشدار‌های لازم درخصوص اعتماد به افراد ناشناس، پایین بودن سواد رسانه‌ای و... داده شود.

سرهنگ عسگری گفت: برخلاف تصور دانش آموزان که می‌گویند مخاطبان در شبکه شاد فقط دانش‌آموزان هستند، ممکن است طرف مقابل هک شده باشد و یا مجرمی باشد که به دنبال اطلاعات خصوصی افراد باشد.

او افزود: در برخی از موارد اعضای خانواده به گوشی فرزندان دسترسی داشته و با این گوشی چت می‌کنند، که این موضوع هم زمینه لازم برای هک یا دسترسی به اطلاعات خصوصی بچه‌ها را فراهم می‌سازد.

سرهنگ عسگری با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان به‌هیچ‌عنوان لینک‌های ناشناس را باز نکنند و اپلیکیشن‌های ناشناس را روی گوشی خود نصب نکنند، گفت: گاهی افراد پیامی را دریافت می‌کنند که به‌عنوان پشتیبان شاد خود را معرف می‌کنند و از بچه می‌خواهد برای جلوگیری از حذف شبکه شاد کد دریافتی را ارسال کنند و با این اقدام دسترسی به شبکه شاد در اختیار سوءاستفاده‌کنندگان قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: شاد فرصت‌های خوبی را در اختیار سیستم‌های آموزشی قرار داده است، اما اگر درست استفاده نشود به مراتب می‌تواند تهدیدات جدی و جبران‌ناپذیری برای فرزندان و خانواده‌ها به دنبال خواهد داشت.

سرهنگ عسگری گفت: باید دانش‌آموزان طرز استفاده درست از فضای مجازی را یاد بگیرند و این فضا باید مانند استخری باشد که دانش‌آموز می‌داند در قسمت عمیق آن نمی‌تواند شنا کند و بنابراین هرگز به آن قسمت نخواهد رفت.

او افزود: لازم است رابطه صمیمانه بین والدین و فرزندان برقرار باشد، چراکه فرزندان به محض اینکه احساس خطر کنند مشکل را با والدین در میان خواهند گذاشت و مطمئن هستند که از سوی والدین مواخذه نمی‌شوند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.