مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

۴۳ مخاطره طبیعی در اصفهان سابقه وقوع دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ۵۳ مخاطره طبیعی، ۴۳ حادثه در اصفهان سابقه وقوع داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، منصور شیشه فروش در وبینار بررسی فرونشست در جهان و ایران و ارائه راهکار‌های مقابله با آن، اظهار داشت: پیشامد‌های خشکسالی بسیار زیادی از قبیل آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها، خشکی تالاب و وقوع گرد و غبار را شاهد هستیم و استان اصفهان ۲۰ سال است که با مخاطرات این پدیده درگیر است.

وی به تغییر نوع بارش‌ها از برف به باران اشاره کرد و افزود: استان اصفهان در سال آبی گذشته ۴۰ درصد کاهش بارندگی داشت و به دلیل خشکسالی ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کشت نشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه از ۵۳ مخاطره طبیعی، ۴۳ حادثه در استان اصفهان سابقه وقوع داشته است، اضافه کرد: مدیریت بحران شهر‌ها بر عهده شهردار و در روستا‌ها بر عهده دهیار است و در قانون تکالیف هر دستگاهی در هر حوزه‌ای در مدیریت بحران مشخص شده است.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: طبق قانون هر دستگاهی از جمله شهرداری مخاطرات شهری و راهکار‌های تاب آوری در برابر آن را بررسی و استراتژی‌های مقابله با آن را تدوین می‌کند.

وی ادامه داد: در زمینه فرونشست‌ها وزارت راه و شهرسازی به بررسی دقیق وضعیت این پدیده و وزارت نیرو به راهکار‌های جبران کسری آبخوان‌ها مکلف شدند و همه ارگان‌ها نیز باید کمک کنند همانطور که در آلودگی هوا سازمان محیط زیست دستگاه محوری است و سایر ارگان‌ها باید کمک کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه شهر اصفهان با مخاطرات زیادی از جمله فرونشست سیل، کم آبی، گرد و غبار و آلودگی هوا و …درگیر است، ابراز داشت: همه این‌ها دسته بندی و برای رسیدگی به برخی از آن‌ها به صورت ویژه گام برداشته شد، برای طرح جمع آوری رواناب‌های سطحی و فرونشست نیز برنامه داریم و همه این‌ها نیازمند استراتژی مقابله با بحران است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار