برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مد هامتان»

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قزوین از برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مد هامتان» خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حجت الاسلام علی رمضانی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قزوین از برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مد هامتان» به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی  خبر داد.

حجت الاسلام رمضانی با بیان اینکه این دوره از مسابقات در دو بخش «رقابتی» و «ویژه» برگزار می‌شود، افزود: بخش رقابتی مسابقات قرآنی «مد هامتان» همانند دوره‌های گذشته برای رده‌های سنی مشخص ویژه برادران و خواهران در دو بخش استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

او در ادامه گفت: این رویداد قرآنی ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و در رده‌های سنی ۷ تا ۲۶ سال و ۱۶ تا ۳۰ سال و در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، مکبری، قرائت نماز، استعداد یابی و جلسات سنتی قرآن است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری قزوین گفت: بخش ویژه این مسابقات در دو محور جلسات سنتی قرآن کریم و استعداد یابی است که قاریان جلسه سنتی قرآن کریم را در مسجد محل خود و با حداقل هفت نفر از کودکان و نوجوانان برگزار می‌کنند و گزارش برنامه را در رواق نوردر سامانه بچه‌های مسجد ارسال می‌کنند.

حجت الاسلام رمضانی در ادامه گفت:در مرحله استانی مسابقات در رشته قرائت تقلیدی ویژه برادران در گروه سنی هفت تا ۱۶ سال، در رشته مفاهیم ویژه برادران و خواهران در گروه سنی هفت تا ۳۰ سال و مکبری ویژه برادران گروه سنی زیر هفت سال و هفت تا ۱۶ سال و رشته حفظ جزء ۳۰ ویژه برادران و خواهران در گروه سنی هفت تا ۱۶ سال برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قزوین اعلام کرد: مهلت شرکت در این جشنواره قرآنی و بارگذاری آثار در سایت بچه‌های مسجد را از ۷ آبان تا ۳۰ آذر ماه اعلام کرد و در ادامه گفت: نفرات برتر مرحله استانی ۹ دی ماه معرفی و مرحله کشوری نیز اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

او اضافه کرد: افرادی که رتبه اول تا سوم مسابقات «مد هامتان» دوره گذشته (سیزدهم و چهاردهم) را کسب کرده اند و یا در مسابقات سازمان اوقاف در دو دوره گذشته رتبه اول تا پنجم ملی و بین المللی کسب کرده اند در این مسابقات نمی‌توانند شرکت نمایند.

حجت الاسلام رمضانی در پایان گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور و با وجود بیماری کرونا برخی از رشته‌ها به صورت محدود و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.