ضرورت تعیین تکلیف سرقت تابلوهای آرامستان/ ورود تانکر سوخت به شهرکرمان خطرناک است

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمان گفت: ورود تانکرهای سوخت به شهر کرمان خطرناک است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، رییس کمیسیون خدمات‌شهری ،بهداشت ومحیط زیست شورا شهر درنشست هفتگی شورا با اشاره به مشکل ورود و پارک کردن تانکر‌های حامل سوخت در سطح شهر، گفت: ورود این خودرو‌ها به داخل شهر خطرناک است و اگر اتفاقی بیفتد، فاجعه‌بار خواهد بود؛ بنابراین، باید جلسه‌ای با حضور دادستان، فرمانده انتظامی شهرستان و اماکن تشکیل شود و در این مورد تصمیم‌گیری کنند.

مؤیدی، رییس کمیسیون خدمات‌شهری، بهداشت و محیط زیست شورا، یادآور شد: به‌روزرسانی طلب‌ها و بدهی‌های شهرداری در توافق‌نامه‌های موجود شهرداری نیز بر این اساس انجام شود.

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورا گفت :در سال گذشته اتفاق خیلی خوبی افتاد و بیش از ۲۸۰ کیلومتر لوله‌گذاری آب خام جهت حذف استفاده از آب شرب در آبیاری بوستان‌ها و پارک‌ها انجام شد و در حال حاضر، فقط میزان اندکی از فضا‌های سبز شهری با آب شرب آبیاری می‌شوند که از شهردار محترم تقاضا داریم جهت اجرای باقی‌ماندۀ این طرح سریع‌تر اقدام شود.

رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و میراث‌فرهنگی شورا با بیان اینکه متأسفانه تابلو‌های راهنمایی و رانندگی در جادۀ آرامستان «بهشت کریمان» به سرقت رفته و مشکلاتی را ایجاد کرده، یادآور شد: در این مورد مکاتباتی با نیروی انتظامی داشتیم، اما هنوز اقدام جدی صورت نگرفته است که نیاز به تعیین‌تکلیف جدی دارد تا شاهد حادثه و تصادف نباشیم.

سپس، عشرت کردستانی، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورا با اشاره به مصوبۀ شورا مبنی بر ساخت بزرگ‌ترین زائرسرای اجتماعی، فرهنگی و ورزشی برای زائران پایتخت مقاومت، اظهارکرد: مقرر شد شهرداری در زمینۀ در اختیار گذاشتن زمین مناسب جهت ساخت این زائرسرا در قالب بنیاد خیریۀ بنا‌های ماندگار شهرداری کرمان مشارکت کند؛ ضمن اینکه تمام هزینه‌های ساخت زائرسرا توسط خیّران تأمین خواهد شد.

رییس کمیسیون خدمات‌شهری، بهداشت و محیط زیست شورا اظهار کرد: در مورد تخلیۀ غیرقانونی خاک‌ونخاله‌های ساختمانی در ورودی‌های شهر، باید اسامی متخلفان به‌همراه شمارۀ خودروی مربوط به فرمانداری داده شود و لازم است دادستانی در این موضوع ورود کند.

محمدرضا کمساری، سخنگوی شورا نیز در مورد جلوگیری از ورود خودرو‌های سنگین به سطح شهر، علاوه بر خطر انفجار، روغن‌ریزی و ایجاد لغزش و احتمال تصادفات و آلودگی صوتی را از دیگر مشکلات ورود این خودرو‌ها به داخل شهر دانست و افزود: برای جلوگیری از ورود این خودرو‌ها به سطح شهر، حتماً باید پارکینگ در نظر گرفته شود و در ورودی‌های شهر نیز جهت نشانی پارکینگ‌ها و اعلام جریمۀ تخلف بنر اطلاع‌رسانی نصب شود.

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورا بیان کرد: مدیریت پارکینگ‌های خودرو‌های سنگین نیز موضوع مهمی است که شهرداری می‌تواند به‌صورت مشارکتی به بخش خصوصی واگذار کند.

اوگفت:  هر پارکینگ حداقل برای ۲۵ نفر اشتغال‌زایی مستقیم دارد؛ ضمن اینکه برای شهرداری هم درآمدزایی خواهد داشت.

 بابایی، رابط شهرداری و شورا نیز با اشاره به اینکه سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری، وظیفۀ رسیدگی به وضعیت این پارکینگ‌ها را دارد، یادآور شد: ادارۀ راه و شهرسازی باید زمین‌های موردنیاز جهت پارکینگ‌های یادشده را در اختیار شهرداری بگذارد.


رییس کمیسیون حقوقی شورای شهر نیز با اشاره به طرح جدید شهرداری ، افزود: باید به مردم بگوییم اگر موارد فساد را اعلام کنند، از آن‌ها حمایت مالی می‌شود مثل شهرداری مشهد که گفته است اگر فسادی را اعلام کردید و ما توانستیم جلوی فسادی را بگیریم، ۲۰۰ میلیون تومان هدیه دریافت خواهید کرد.

وی ادامه داد: شهرداری لایحۀ پیشنهادی خود در زمینۀ حمایت واقعی و اساسی از فرزندآوری در شهرداری و شهر کرمان را تا دو ماه آینده ارائه دهد.

سپس، کمساری، سخنگوی شورا با اشاره به جلسه با دامپزشکی درخصوص وضعیت سگ‌های بلاصاحب و بازدید از پناهگاه سگ‌های بلاصاحب شهرداری کرمان، بیان کرد: جا دارد از شهردار محترم به‌خاطر اقدامات خوبی که در مدت کوتاه اخیر در این زمینه انجام شده و آمار و مستندات دقیقی گردآوری شده است، تشکر ویژه داشته باشیم.

او  با بیان اینکه با ارگان‌های متولی مکاتبه می‌شود و گزارش آن در جلسۀ آینده اعلام خواهد شد، ادامه داد: اگر ارگان‌های متولی پای کار بیایند، ظرف سه سال آینده موضوع سگ‌های بلاصاحب ساماندهی می‌شود و نتیجۀ آن در شهر مشهود خواهد بود؛ در غیر این صورت طی سه سال آینده اوضاع چندین برابر نابسامان‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار