۹۰ درصد مشترکان گاز خراسان رضوی از تخفیف گازبها بهره‌مند شدند

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: طرح تشویقی مدیریت مصرف گاز طبیعی از دی ماه پارسال آغاز شده است که از آن زمان تاکنون ۹۰ درصد مشترکان بخش خانگی و عمومی خراسان رضوی از مزایای آن بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن افتخاری مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی دارای ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار مشترک گاز طبیعی در بخش خانگی و عمومی است که از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک از بخشودگی و یا تخفیف گازب‌ها استفاده کرده‌اند.

او افزود: مطابق مصوبه هیات وزیران در سال گذشته، گازب‌ها و کلیه هزینه‌های مرتبط با آن شامل مالیات، عوارض ارزش افزوده و عوارض گازرسانی برای مشترکان کم‌مصرفی که الگوی تعیین شده را در سکونتگاه‌های دایمی شهری و روستایی و همچنین سکونتگاه‌های عشایری رعایت کنند، از ابتدای دیماه ۱۳۹۹ رایگان اعلام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: الگوی مشترکان کم‌مصرف در تمامی شهر‌های استان خراسان رضوی از نیمه فروردین تا نیمه آبان هر سال ۴۵ مترمکعب در ماه و در فصل سرد سال یعنی از نیمه آبان‌ماه تا نیمه فروردین سال بعد ۲۰۰ مترمکعب در ماه است. این یک پاداش برای خانواده‌هایی است که در مدیریت مصرف مشارکت می‌کنند.


بیشتر بخوانید


افتخاری بیان کرد: مشترکان گازطبیعی هم که مصرف آنان در سال نسبت به مدت مشابه ۲ سال قبل به میزان ۱۰ درصد کاهش پیدا کند، مشمول تخفیف ۱۵ درصدی به عنوان پاداش صرفه‌جویی خواهند شد.

 او میزان مصرف گاز طبیعی ایران را در مقایسه با دیگر کشور‌های سردسیر جهان بسیار بالا عنوان و تصریحکرد: این موضوع در ۲ بخش قابل بررسی است، بخش اول تاسیسات و تجهیزات گازسوز و بخش دوم فرهنگ مصرف است که می‌توان با خاموش کردن یک بخاری در طول روز، ماهانه تا ۱۰۰ مترمکعب در مجموع مصرف گاز طبیعی صرفه جویی کرد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی تاکید کرد: در سامانه موتورخانه و پکیج نیز جدای از مباحث مرتبط با بهینه سازی و ارتقای عملکرد موتورخانه ها، که به صورت جدی در دستور کار قرار دارد، کاهش ۲ درجه‌ای دمای محیط می‌تواند موجب صرفه‌جویی ۶ درصدی گاز طبیعی مشترکان شود.


انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار