روسیه: تهدیدات و تحولات افغانستان را رصد می‌کنیم

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد برای بررسی و رصد تحولات و تهدیدات ناشی از افغانستان با قزاقستان همکاری می‌کنیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ریانووستی، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای اعلام کرد: روسیه و قزاقستان به طور منظم و مشترک تهدیدات تروریستی و مواد مخدر ناشی از افغانستان را تجزیه و تحلیل می‌کنند.

او در ادامه افزود: اقدامات هماهنگ «مسکو» و «نورسلطان» این امکان را فراهم می‌کند تا سطح امنیتی لازم برای جلوگیری از تخطی در مرز‌های روسیه و قزاقستان و همچنین مرز‌های نزدیک‌ترین متحدانمان تضمین شود. این امر به ویژه در تغییر وضعیت نظامی-سیاسی در جنوب آسیا، خاورمیانه و منطقه آسیا و اقیانوسیه اهمیت دارد.

پس از خروج بی‌برنامه نظامیان آمریکایی از افغانستان و قدرت گرفتن طالبان که بسیاری آن را نتیجه سیاست‌های دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا می‌دانند، انتقادات داخلی بسیاری نسبت به عملکرد دولت این کشور مطرح شده و حتی برخی خواستار استیضاح رئیس‌ جمهور آمریکا شدند. در این میان تروریست‌های داعش در افغانستان چندین عملیات انتحاری و تروریستی نظیر منفجر کردن مسجد‌های شیعیان در قندهار و قندوز را انجام دادند.

روسیه ابراز نگرانی کرده است که هزاران تروریست در افغانستان جمع شد‌ه‌اند که می‌تواند مشکلات زیادی را هم برای افغانستان بوجود بیاورد هم برای کشور‌های همسایه آن.

پیشتر نیز روزنامه وال استریت ژورنال افشا کرده بود که جاسوسان و نیرو‌های امنیتی افغانستان که به آمریکا خدمت می‌کردند به صف تروریست‌های داعش در افغانستان پیوسته‌اند که این می‌تواند ابعاد اطلاعات این گروه تروریستی را افزایش بدهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار