سازمان ملل شرایط پناهجویان در مرز لهستان و بلاروس را هشدار آمیز خواند

آژانس پناهجویان سازمان ملل شرایط در مرز لهستان و بلاروس را هشدار آمیز خواند و از سیاسی کردن شرایط این افراد انتقاد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، آژانس پناهجویان سازمان ملل شرایط در مرز لهستان و بلاروس را هشدار آمیز خواند و اعلام کرد نباید از هزاران فرد آسیب پذیر برای اهداف سیاسی بهره برداری کرد.

روری چلنس، خبرنگار این شبکه گزارش داد: در بحبوحه هر بحران انسانی همواره چهره‌های انسانی قرار دارند. این‌ها کودکان، زنان و مردانی هستند که در بن بست مهلکی در مرز لهستان و بلاروس گیر افتاده اند. هزاران تن در چادر‌های موقت به سر می‌برند. گروه‌های حقوق بشری می‌گویند این افراد به دارو و مواد غذایی دسترسی ندارند.

تصاویری که طی روز‌های اخیر در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است، نشان می‌دهد چند صد پناهجو و مهاجر که توسط نیرو‌های امنیتی بلاروس اسکورت شده اند، در حال حرکت به سوی لهستان هستند. چندین هفته است که این بحران در حال بدتر شدن است.

بر اساس گزارش‌های مؤسسات خیریه‌ای که برای کمک به پناهجویان فعالیت می‌کنند، پناهجویانی را مشاهده کرده اند که در حالی که توسط نیرو‌های گشت مرزی اسکورت شده اند در حال دور شدن از این منطقه هستند.

 طی چند ماه، هزاران نفر از طریق بلاروس وارد اتحادیه اروپا شده اند و این در حالی است که آن‌ها از طریق لیتوانی و لتونی خودشان را به بلاروس رسانده اند و اکنون هم از طریق لهستان وارد این اتحادیه می‌شوند.

اتحادیه اروپا الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس را به هماهنگ کردن موج پناهجویان و سوق دادن آن‌ها به سوی لهستان- به تلافی مواجه شدن با تحریم‌های اتحادیه اروپا که علیه دولتش اعمال شده است- متهم می‌کند. او نیز به نوبه خود لهستان را به ارعاب نظامی متهم می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار