قابلیت بارگیری جانبی به گوشی‌های آیفون نمی‌ آید

مدیرعامل اپل می‌گوید کاربرانی که مایل به بارگیری جانبی برنامه‌ها هستند می‌توانند به گوشی‌ های اندرویدی مهاجرت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از macrumors، تیم کوک، مدیر عامل اپل، در بحبوحه بررسی‌ها و تنش‌های پیرامون اپ استور و نحوه دانلود و نصب برنامه‌ها روی گوشی‌های آیفون توسط کاربران، امروز اعلام کرد مشتریانی که می‌خواهند از قابلیت بارگیری جانبی یا Sideload استفاده کنند باید به خرید دستگاه‌های اندرویدی روی بیاورند، زیرا ارائه چنین قابلیتی توسط آیفون، امنیت و حریم خصوصی آنها را تهدید می‌کند.

کوک در اجلاس «DealBook» نیویورک تایمز اعلام کرد که مشتریان در حال حاضر بین یک پلتفرم امن و محافظت شده یا اکوسیستمی که امکان بارگیری جانبی را فراهم می‌کند، تنها یک انتخاب دارند. او گفت: "فکر می‌کنم مردم امروز تنها یک انتخاب دارند. اگر قابلیت بارگیری جانبی را می‌خواهید، می‌توانید یک گوشی اندروید بخرید."

تیم کوک در ادامه صحبت هایش قابلیت بارگیری جانبی در گوشی‌های اندرویدی را با یک خودروساز که خودرویی بدون کیسه هوا یا کمربند ایمنی می‌فروشد مقایسه کرد و گفت که این کار بسیار خطرناک است.

بارگیری جانبی چیست؟

بارگذاری جانبی که به کاربران امکان می‌دهد برنامه‌ها را مستقیما از اینترنت و یا استور‌های جانبی روی آیفون خود دانلود و نصب کنند، در ماه‌های اخیر به موضوعی داغ تبدیل شده است. اوایل این هفته، کریگ فدریگی، معاون ارشد مهندسی نرم‌افزار اپل گفت که ویژگی بارگیری جانبی بهترین دوست مجرمان سایبری است و ممکن است برای مشتریانی که از هر جایی در وب اقدام به نصب برنامه‌ها می‌کنند نا امن باشد.

در مقاله‌ای که در ماه اکتبر منتشر شد، اپل حقایقی در مورد امنیت و حریم خصوصی آیفون در مقایسه با اندروید به اشتراک گذاشت. در این مقاله، اپل گفت که مطالعات نشان داده است که گوشی‌های هوشمند اندرویدی بین ۱۵ تا ۴۷ برابر بیشتر از آیفون، مورد حمله بدافزار‌های تلفن همراه قرار گرفته‌اند. در این مقاله اشاره شد که این تفاوت محسوس ارتباط نزدیکی با قابلیت بارگیری جانبی دارد.

حریم خصوصی

به طور کلی گزارش‌های اخیر کوک در مورد حفظ حریم خصوصی نشان می‌دهد که فیسبوک، گوگل، اسنپ چت و دیگر برنامه‌ها به دلیل درخواست شفافیت ردیابی برنامه شرکت اپل تقریبا ۱۰ میلیارد دلار از درآمد خود را در سال جاری از دست داده اند. این قابلیت امنیتی اپل، توسعه دهندگان را ملزم می‌کند قبل از ردیابی کاربر، رضایت او را دریافت کنند.

اپل در حال بررسی‌های متعدد در سرتاسر جهان در مورد اپ استور است که بیشترین احتمال ایجاد تغییرات اساسی در کره جنوبی است. ماه گذشته، این کشور قوانین جدیدی را تصویب کرد که مالکان پلتفرم را از محدود کردن توسعه‌دهندگان به استفاده از یک روش پرداخت واحد برای خرید‌های درون‌برنامه منع می‌کرد.


بشیتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.