روسیه هواپیمای جاسوسی آمریکا را بر فراز دریای سیاه رهگیری کرد

وزارت دفاع روسیه از شناسایی و رهگیری یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکایی بر فراز دریای سیاه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای از شناسایی و رهگیری یک فروند هواپیمای جاسوسی E-۸C متعلق به نیروی هوایی آمریکا بر فراز دریای سیاه خبر داد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «در ۹ نوامبر، بین ساعت ۱۴:۱۵ تا ۱۹:۲۸ به وقت مسکو، یک فروند هواپیمای شناسایی و کنترل E-۸C نیروی هوایی آمریکا بر فراز دریای سیاه شناسایی شد.»

طبق گفته این بیانیه این هواپیمای آمریکایی که از پایگاه هوایی رامشتاین آلمان برخاسته بود، به مدت ۵ ساعت و ۱۳ دقیقه در آسمان دریای سیاه گشت زنی کرد و به ۳۵ کیلومتری مرز روسیه رسید.

 پیش از این نیز دو هواپیمای جنگی سوخو-۳۰ دو بمب افکن «بی ۱ لنسر»، بمب افکن استراتژیک و چهار موتوره متعلق به نیروی هوایی آمریکا را بر فراز دریای سیاه همراهی کردند تا مانع ورود هواپیما‌های آمریکایی به حریم هوایی روسیه شوند.

طی چند سال گذشته، مسکو مکرراً به افزایش تهدیدات آمریکا و متحدان آن‌ها در این منطقه اشاره کرده و هشدار داده است که چنین رفتاری از سوی ناتو در نزدیکی خاک روسیه ممکن است منجر به درگیری‌های مرزی شود.

پیشتر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که رزمایش‌های ناتو در دریای سیاه با هدف مهار فعالیت‌های نظامی روسیه صورت می‌گیرد.

پیش از این، وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که سازمان ناتو با همه عظمت خود تنها  و با گذشت ۷۰ سال از تاسیس آن تنها بر فعالیت‌های روسیه متمرکز است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، قبلا در واکنش به اخراج تعدادی از دیپلمات‌های روس اعلام کرد که مسکو تصمیم گرفته است که ارتباط خود با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را از اول نوامبر به حالت تعلیق درآورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار