باقرزاده:

۸ میلیارد دلار ارز برای تامین کالاهای اساسی تخصیص داده شد ولی نتیجه ای نداشت

نماینده مردم بابلسر در مجلس به انتقاد از تخصیص ۸ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی و بی نتیجه بودن آن پرداخت.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر باقرزاده نماینده مردم بابلسر در مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۹ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: تذکر بنده به دولتمردان به ویژه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در فصل برنامه‌ریزی برای لایحه بودجه ۱۴۰۱ است، قریب ۸ ماه از سال ۱۴۰۰ می‌گذرد که بخشی از آن با دولت سیزدهم سپری شده است. اگرچه زود است و باید از ارزیابی عجولانه پرهیز شود، اما توصیه و تذکر برای امور ضروری و اصلاح ساختاری اجتناب‌ناپذیر است.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سال گذشته در تصویب قانون بودجه ۱۴۰۰ در مجلس با تخصیص ۸ میلیارد دلار برای واردات کالا‌های اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی موافقت شد، حتی با ثبات تعرفه وارداتی نیز موافقت کرد اما به رغم تمهیدات فوق بیش از ۸ میلیارد دلار ارز به منظور مسائل فوق تخصیص داده شده، اما شاهد افزایش روزانه قیمت کالا‌های اساسی هستیم. به رغم اینکه در بودجه پیش‌بینی کردیم که با تخصیص ارز ترجیحی کالا‌های اساسی باید به موقع، در زمان و قیمت مناسب به دست مردم برسد. در قانون بودجه احکامی را تصویب کردیم که سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی و زیربنایی تسهیل گردد، اما متأسفانه دولت وقتی برای این احکام نگذاشت، حال انتظار داریم دولت سیزدهم به این نکات بپردازد.

وی تصریح کرد: افزایش رشد اقتصادی و تولید و کنترل تورم که خواست مقام معظم رهبری و همچنین ضرورت پیش روی جامعه است از مسیر اجرای قانون بودجه هموار می‌شد، اگر به آن عمل می‌شد. حال انتظار داریم در تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۱ به دغدغه‌های فوق در قالب اصلاح ساختاری بودجه دیده شود، از نکات مورد اهمیت در بودجه عدالت منطقه‌ای است، توزیع بین استانی بودجه باید عادلانه باشد. چرا باید استان‌های شمالی از جمله مازندران به رغم بارش فراوان در زمستان، تابستان و پاییز و بهار در خشکی به سر ببرند و شهر‌های آن با تانکر آبرسانی شوند؟ منابع آب خدادادی است، اما سازه‌های آبی ساخت دولت‌ها است.

باقرزاده گفت: منابع آبی را خدا به شما اهدا کرده است، لکن فقدان سازه‌های آبی حاصل مدیریت‌های تمرکزگرایانه و عدم عدالت در توزیع بودجه‌های استانی و درون استانی است؛ به عنوان مثال مهار آب‌های سطحی در استان مازندران ۱۰ درصد است در حالی که متوسط کشوری آن ۴۴ درصد است لذا خواهشمندیم در فصل برنامه‌ریزی برای بودجه ۱۴۰۱ شاخص‌ها بر مبنای بودجه‌ریزی صحیح اجرا شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در پایان هفته مازندران را گرامی داشته و به همه هم استانی‌های عزیز تبریک می‌گویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
بهترین نشانه فساد و بی سوادی همین چیزاست
آخرین اخبار