کویت صدور انواع روادید برای لبنانی‌ها را متوقف کرد

وزارت کشور کویت به دنبال بحران اخیر با لبنان، صدور انواع روادید برای شهروندان لبنانی را تا اطلاع ثانوی متوقف کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه «القبس»، منابع آگاه امنیتی گزارش دادند که وزارت کشور کویت به دنبال بحران اخیر با لبنان، صدور روادید برای لبنانی‌ها را متوقف کرده است.

این منابع افزودند: «لبنانی‌های مقیم کویت شامل این تصمیم نمی‌شوند و حق بازگشت به کشورشان را دارند.»

منابع امنیتی اعلام کردند: «تصمیم مذکور شامل توقف صدور انواع روادید سفر‌های خانوادگی، توریستی، بازرگانی یا دولتی و همچنین توقف روادید الحاق به خانواده و کاری می‌شود.»

در پی سخنان «جرج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان در خصوص پوچ خواندن جنگ یمن، کشور‌های عربستان، امارات، کویت و بحرین سفرای خود را از لبنان فراخوانده و از سفرای لبنانی خواستند تا خاکشان را ترک کنند و باعث به وجود آمدن یک بحران منطقه‌ای برای لبنان شدند.

با این حال نخست‌وزیر و مقامات لبنانی بار‌ها اعلام کردند خواهان برقراری ارتباط با این کشور‌ها هستند. نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان در این خصوص اعلام کرد کسی نمی‌تواند میان لبنان و کشور‌های عربی فاصله بیندازد و از وزیر اطلاع رسانی خود می‌خواهد تا وجدان خودش را قاضی کند و به منافع ملی در برابر شعار‌های عوام پسندانه اولویت بدهد و هر کسی که فکر می‌کند به تعطیلی کشاندن دولت لبنان و افزایش سقف خواسته‌های سیاسی راه حل است، اشتباه می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار