رئیس کمیته منتخب کنگره آمریکا:

ما قانون داریم، ترامپ باید حکم قاضی را درباره حملات کنگره بپذیرد

رئیس کمیته منتخب کنگره آمریکا برای رسیدگی به پرونده حملات کنگره این کشور از رئیس‌جمهور پیشین آمریکا خواست تا حکم قاضی را بپذیرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، «بنی تامسون» رئیس کمیته منتخب کنگره آمریکا برای رسیدگی به پرونده حملات کنگره این کشور در واشنگتن دی‌سی، از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین این کشور خواست تا حکم قاضی این پرونده را بپذیرد.

تامسون در مصاحبه با سی‌ان‌ان، با بیان آن‌که حکم قاضی دادگاه درباره پرونده حملات کنگره «یک معامله بزرگ» بود، افزود: «ما قانون داریم و می‌دانید، ما ملت قانون هستیم.»

تامسون علی‌رغم آن‌که ترامپ قصد دارد دسترسی کمیته منتخب با اسناد حملات کنگره را محدود کند، از رئیس‌جمهور پیشین آمریکا خواست تا حکم قاضی پرونده را بپذیرد، و افزود: «وقتی مسائل خود را به دادگاه می‌برید و شکست می‌خورید، پس باید آدم لوسی نباشید و حکم قاضی را بپذیرید؛ بنابراین من تمایل دارم پذیرش ترامپ را ببینم.»

پیش از این اوایل ماه جاری، نشریه گاردین در گزارشی از تلاش دونالد ترامپ، برای مسدود کردن دسترسی به اسنادی همانند تماس‌ها و یادداشت‌های خود و رئیس دفتر خود، در ارتباط با حملات به کنگره آمریکا در ۶ ژانویه و پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر داد.

در ماه‌های اخیر کمیته تحقیقات کنگره یک سری اسناد محرمانه بسیار حساس مربوط به هرگونه ارتباط داخلی افراد و مقامات کاخ سفید ازجمله وکلا، مشاوران امنیت ملی و رئیس دفتر رئیس‌جمهور سابق با حادثه ۶ ژانویه را درخواست کرده بود.

همچنین هیئت منتخب مجلس آمریکا به رهبری «بنی تامپسون» و نایب رئیسیِ «لیز چنی» خواستار ارائه تمامی یادداشت‌ها و خلاصه جلسات رئیس‌جمهور سابق در روز حادثه ۶ ژانویه و تمامی گزارش‌های محرمانه از وضعیت اتاق شخصی دونالد ترامپ در آن روز شده بود.

۶ ژانویه سال گذشته، در حالی که اعضای مجلس نمایندگان و سناتور‌های آمریکایی مشغول تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری بودند، شماری از طرفداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره حمله و نشست را متوقف کردند. معترضان آمریکایی به داخل ساختمان‌های اداری رفتند و سناتور‌ها را مجبور به فرار کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار