بازدید رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان از سایت حیات وحش بیجار

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان از پروژه های سایت تکثیر و پرورش وحوش بیجار بازدید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،بهرام نصراللهی زاده رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان و هیأت همراه به اتفاق فرماندار شهرستان بیجار از پروژه‌های انجام شده و روند اجرایی پروژه‌های که به زودی به بهره برداری می‌رسند در سایت تکثیر و پرورش وحوش شهرستان بیجار بازدید کردند.

نصرالهی زاده اظهار داشت: همجواری سایت تکثیر و پرورش حیات وحش با روستای تاریخی و گردشگری صلوات آباد می‌تواند نقش مؤثری در جذب توریسم و اکوتوریسم برای استان و شهرستان ایفا کند.

او خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعتبار ویژه برای محوطه سازی، آسفالت راه دسترسی و سایر نیاز‌های فعلی سایت در نظر خواهد گرفت.

در این بازدید رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیجار گزارشی از وضعیت منطقه حفاظت شده، نحوه حفاظت از منطقه، تعداد نیرو‌های محیط بانی و پاسگاه حفاظتی و آمار حیات وحش منطقه را ارائه کرد.

علی اصغر هدایت زاده ضمن تشکر از تأمین اعتبارات احیاء زمین کاشت یونجه، حفر چاه و سایر طرح ها؛ اضافه کرد: با توجه به مشکلات و کمبود‌های موجود در امر حفاظت از طبیعت و حیات وحش و سایت، خواستار نگاه ویژه مسئولین استان و مساعدت‌های لازم برای تخصیص اعتبار مربوطه در راستای حفاظت بهینه از طبیعت و حیات وحش می‌باشیم.

منطقه حفاظت شده بیجار حدود ۳۲ هزار هکتار مساحت دارد و بخاطر تنوع گونه‌های جانوری، گیاهی، تنوع اقلیمی، زیستگاه پستاندارانی همچون قوچ، پ و میش ارمنی، گربه وحشی، کفتار، گرگ، پرندگانی همچون کرکس مصری، کبک دری، کبوتر، عقاب طلایی و باقرقره از منحصر بفردترین مناطق حفاظت شده کشور است.

سایت پرورش و تکثیر حیات وحش بیجار حدود ۴۰ هکتار وسعت دارد که در سال ۸۶ جهت نگهداری و پرورش حیات و حش به مرحله بهره برداری رسید و هم اکنون ۹۰ رأس قوچ و میش ارمنی و ۲۷ رأس آهو در این سایت وجود دارند و در سال‌های ۹۷ و ۹۸ در دو مرحله ۶۰ رأس قوچ میش ارمنی در منطقه حفاظت شده بیجار رها سازی شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.