لزوم رعایت سرعت مطمئنه در هوای بارانی و برفی

رئیس پلیس راه شمال سیستان وبلوچستان گفت: یکی از موارد تخلفات شایع رانندگان وسایل نقلیه که منجر به تصادف و یا حداقل تشدید آن مخصوصا در هوای بارانی، برفی و مه آلود می‌شود تخطی از سرعت مطمئنه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سرهنگ "مهدی خمر" رئیس پلیس راه شمال سیستان وبلوچستان  گفت: رانندگی در هنگام بارش نزولات آسمانی و هوای مه آلود متفاوت با رانندگی در شرایط مساعد آب و هوایی است و راننده خودرو می‌بایست یک سری اصول مهم رانندگی به خصوص سرعت مطمئنه را رعایت کند.

وی افزود: سرعت مطمئنه سرعتی است که راننده در شرایط مختلف جوی و جاده‌ای حداکثر تسلط را بر خودروی خود داشته باشد و بتواند هنگام وقوع خطرات ناگهانی خودرو را به راحتی کنترل و از خطر پرهیز کند.

رئیس پلیس راه شمال استان ادامه داد: هنگام بارش نزولات آسمانی اصطکاک خودرو و جاده تا حد زیادی کاهش می‌یابد که این موضوع می‌تواند باعث انحراف و واژگونی خودرو شود.

این مقام انتظامی بیان داشت: در فصول سرد سال لازم است رانندگان از سلامت بخاری خودروی خود مطمئن شوند، هنگام بارش برف و نزولات آسمانی از پاشیدن آب به شیشه اکیدا خوددرای کنند و گرم کن شیشه را روشن کنند.

سرهنگ خمر گفت: همچنین ضد یخ در خودروی خود بریزند، زنجیر چرخ آماده به کار در صندوق عقب خودرو داشته باشند، با سرعت مطمئنه حرکت کنند، از ترمز زدن کامل و شدید بپرهیزند و در راه‌های شیب دار و رو به پایین با دنده سنگین حرکت کنند.

رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان  از شهروندان خواست، هنگام مسافرت در فصول سرد سال حتما باک خودرو پر باشد، مقدار جیره خشک غذایی و پتو به همراه داشته باشند و در صورت وقوع مشکل با شماره ۱۱۰ و ۱۴۱ تماس و موضوع را اعلام کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.