شورای امنیت سازمان ملل خواستار پایان خشونت‌ها در میانمار شد

شورای امنیت در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از افزایش خشونت‌ها در میانمار، از طرف‌های درگیر خواست هر چه سریعتر به جنگ و خشونت پایان دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه ای خواستار پایان بخشیدن به درگیری ها و خشونت در میانمار شد. 

این بیانیه که به امضای ۱۵ عضو اصلی شورای امنیت سازمان ملل رسیده است در حالی منتشر شد که این روز‌ها جنگ و خشونت به شدت در میانمار افزایش یافته است.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل در این بیانیه خواستار خروج سریع شبه نظامیان و تامین امنیت بی چون و چرا غیرنظامیان و مردم عادی در میانمار شدند.

در متن این بیانیه آمده است: اعضای شورای امنیت سازمان ملل نگرانی عمیق خود را از وضعیت کنونی میانمار ابراز می‌دارد و از ارتش می‌خواهد تا حد ممکن خویشتنداری به خرج دهد و از اعمال خشونت و درگیری پرهیز کند.

شورای امنیت سازمان ملل همچنین خواستار تسهیل راه‌های دسترسی به مردم نیازمند، افراد آسیب دیده و رساندن کمک‌های بشردوستانه به آنان شد.

میانمار چند سالیست که به دلیل کودتا و اعتراضات شدید و اعمال خشونت با مشکلات زیادی مواجه است. دولت میانمار در این سال‌ها با مقاومت شبه نظامیان مسلح و شورشیان اقلیت‌های قومی روبرو است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار