قطب جوش ایران شنبه میزبان مسابقات ملی مهارت

قطب جوش ایران شنبه ۲۲ آبانماه میزبان نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت دررشته جوشکاری است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرانک کبیری مدیرکل فنی وحرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته جوشکاری با رقابت مهارت آموزان رشته جوشکاری از استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، قزوین، مرکزی، کردستان و چهارمحال و بختیاری از ۲۲ تا ۲۶ آبانماه به میزبانی شهر هفشجان برگزار خواهد شد.

او افزود:شرکت کنندگان در بخش‌های جوشکاری آرگون، جوشکاری با قوس الکترونیکی دستی، جوشکاری co۲ برروی قطعات آلومینیوم واستنلس استیل، کربن به مدت سه روز رقابت می‌کنند.


بیشتر بخوانید


کبیری با اشاره به فعالیت بیش از شش هزار استادکار جوش هفشجانی در طرح‌های ملی خط انتقال نفت و گاز در ایران افزود: طرح انتقال گاز و نفت عسلویه، طرح بزرگ گوره جاسک، اسکله شهید رجایی، برج میلاد، پترو شیمی‌ها و پالایشگاه‌های از جمله این طرح ها است.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: خارج از ایران هم از حرفه دو هزار متخصص جوش شهر هفشجان بهره می‌گیرند؛ امارات متحده عربی، کویت، عراق، قطر، ترکمنستان، سوریه، ایتالیا و آلمان از جمله این کشورهاست.

کبیری به ثبت شدن صنعت جوش ملی ایران به نام هفشجان اشاره کرد و گفت: این شهر همه ساله به عنوان قطب جوش کشور میزبان مسابقات ملی مهارت در حوزه جوش است.

شهر ۲۵ هزار نفری هفشجان در فاصله ۱۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.