ربات های مورچه ای آماده کشفیات فضایی می شوند

ربات‌های مورچه‌ای شکل که در ابعاد کوچکی ساخته شده‌اند کاربرد منحصر به فردی دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ae.24، مهندسان دانشگاه نوتردام پاریس، ربات کوچک شش اینچی به شکل مورچه‌ ساخته اند که توانایی عبور از موانع و زمین را دارند. همچنین ربات‌های مورچه، زنجیره‌های بلندی از یکدیگر را برای انجام کارها به صورت دسته جمعی تشکیل می‌دهند. یاسمین اوزکان آیدین، استاد مهندسی برق در دانشگاه نوتردام پاریس که روی حشرات روباتیک کار کرده بود، گفت: من معتقد هستم، شگفت انگیزترین کارایی این ربات‌ها استفاده آن‌ها در کشفیات فضایی است زیرا ابعاد کوچک و وزن کمی دارند.

 

توسعه ربات‌های مورچه که بر روی برگ‌ها راه می‌روند

 

ربات‌های مورچه، تواناتی حرکت در محیط‌های چالش‌برانگیز مانند زمین‌های ناهموار و فضاهای باریک را دارند. اما این ربات‌های کوچک می‌توانند در مسیریابی محیط‌های طبیعی مشکلاتی داشته باشند، که تحرک و عملکرد آن‌ها را کاهش ‌دهد. ربات‌ها می‌توانند با بدن خود پل بسازند و اشیاء را به صورت جداگانه حرکت دهند تا آن اشیاء را به طور جمعی در محیط‌ دیگر  قرار دهند، شبیه به کاری که مورچه‌ها در طبیعت انجام می‌دهند. هنگامی که یک مورچه در محیطی گیر می‌کند، چراغ حسگر آن روشن می‌شود و به ربات‌های دیگر نشان می‌دهد که به کمک آنها نیاز دارد و حسگر LED یک ربات دیگر، شیب نور را اندازه گیری می‌کند تا متوجه شود چه زمانی به رباتی که نیاز به کمک دارد نزدیک می‌شود.توسعه ربات‌های مورچه که بر روی برگ‌ها راه می‌روند

به گزارش روزنامه دیلی میل انگلیس، این ربات‌ها برای عبور از زمین های ناهموار، ممکن است به زنجیره‌های بلند از یکدیگر متصل شوند. دکتر آیدین توضیح داد: «شما می‌توانید از تعداد زیادی ربات مورد نیاز برای یک کار استفاده کنید.»


بیشتر بخوانید


انتهای‌ پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار