راه‌اندازی خانه‌های خلاق در ارتقا رتبه دانشگاه رازی کرمانشاه موثر است

سرپرست دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: راه‌اندازی خانه‌های خلاق اقدام مؤثری برای کمک به ارتقا رتبه دانشگاه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،دکتر محمدنبی احمدی سرپرست دانشگاه رازی کرمانشاه در نشست شورای دانشگاه، تقویت ارتباط دانشگاه با مسوولان عالی استان به ویژه استاندار، امام جمعه کرمانشاه و مجمع نمایندگان استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای حل مشکلات دانشگاه استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان لازم است.

او افزود : برای تحقق ارتقا رتبه این دانشگاه باید شبانه روز تلاش کنیم و معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری در ترسیم نقشه راه می‌تواند به ما کمک کند.

احمدی با اشاره به جایگاه دانشگاه رازی در نظام رتبه‌بندی ISC گفت: امروزه شاخص‌های مؤثر در ارتقا رتبه دانشگاه‌ها براساس پایگاه‌های معتبر رتبه‌بندی تغییر یافته و موضوعاتی از جمله ارتباط دانشگاه با صنعت، بین‌المللی شدن دانشگاه و درصد اشتغال دانش آموخته‌گان اهمیّت زیادی پیدا کرده است.

سرپرست دانشگاه رازی با اشاره به راهبرد دانشگاه در ارتباط با نظام‌های رتبه‌بندی ادامه داد: در شرایط امروز باید برای دستیابی به اهداف دانشگاه برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد، در دانشگاه قدم بزرگی در تنظیم برنامه راهبردی و عملیاتی برداشته شده و ضمن تشکر از دست‌اندرکاران این بخش، عملیاتی شدن این سند باید با جدیّت در سطح معاونت‌ها و دانشکده‌ها دنبال شود.

او همچنین به موضوع حضوری‌شدن کلاس‌های دانشگاه در ترم جدید پرداخت و با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای این مهم افزود: معاونت‌های آموزشی، دانشجویی، اداری، مالی و مدیریت منابع باید برنامه‌ریزی جامع برای فراهم کردن بستر‌های حضوری شدن کلاس‌های دانشگاه را انجام دهند.

احمدی اظهار داشت: البته نباید از آموزش مجازی نیز چشم‌پوشی کنیم همچنانکه نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر این است که ۲۵ درصد از شیوه ارایه آموزش‌های دانشگاهی به صورت مجازی ادامه یابد.

او همچنین خواستار استفاده حداکثری از ظرفیت‌های جدید دانشگاه شد و بیان داشت: رؤسای دانشکده‌ها اهتمام ویژه برای استفاده از پورتال دانشگاه را داشته باشند، زیرا پورتال ویترین دانشگاه است.

احمدی با اشاره به فعالیت قریب به ۵۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه رازی افزود: معتقدیم که دانشگاه باید در استان مرجعیت داشته باشد و محل رجوع نهاد‌های مختلف در همه عرصه‌ها باشد.

گفتنی است : دانشگاه رازی کرمانشاه به تازگی در نظام رتبه‌بندی «یو. اس. نیوز» رتبه یازدهم را در بین دانشگاه‌های جامع کشور کسب کرد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار