اولین مزرعه "فیسالیس" استان قزوین نشان حد مجاز آلاینده‌ها گرفت

رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اولین مزرعه فیسالیس این استان به مساحت ۲ هکتار توانست نشان حد مجاز آلاینده‌ها را دریافت کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، سعید ابیت رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اولین مزرعه فیسالیس که در شهرستان تاکستان قرار دارد و یک شرکت بازرسی و آزمایشگاه مورد اعتماد اداره کل استاندارد استان از آن نمونه برداری کرده است.

 ابیت افزود: نتیجه آزمایش از این مزرعه نشان داد که فیسالیس تولیدی از نظر باقیمانده سموم نیترات و فلزات سنگین در حد استاندارد تعیین شده است.

به گفته او، فیسالیس یک میوه استوایی بومی آمازون است که در آفریقا و آسیا یافت می‌شود و با بافتی شبیه به گوجه فرنگی با ترکیبی از طعم‌های توت فرنگی، گیلاس، کیوی و آناناس است.

ابیت اضافه کرد: با توجه به اینکه میوه مذکور منبع غنی و طبیعی از آنتی اکسیدان‍ها و ویتامین‌ها بوده و تقویت کننده سیستم ایمنی و بسیاری از فواید دیگر دارد، به مرور جای خود را در سبد میوه کشور باز می‌کند.

 رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی این محصول و ارزآوری آن برای کشور، تصریح کرد: دریافت نشان حد مجاز آلاینده‌ها می‌تواند راه را برای صادرات این محصول و پذیرش آن در بازار‌های خارجی باز کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.