پوتین درباره اقدامات تحریک‌آمیز ناتو در دریای سیاه به مرکل هشدار داد

رئیس‌جمهور روسیه در تماس تلفنی با صدراعظم آلمان درباره بحران پناهجویان و تنش‌های مرزی در بلاروس گفت‌وگو کرد و درباره اقدامات تحریک‌آمیز ناتو در دریای سیاه هشدار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه استریت تایمز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در تماس تلفنی با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان درباره بحران پناهجویان در اروپا گفت‌وگو و پیشنهاد کرد اتحادیه اروپا برای حل بحران پناهجویان و تنش‌های مرزی ناشی از آن، با بلاروس وارد گفت‌وگو شود.

رئیس‌جمهور روسیه در این تماس تلفنی همچنین درباره اقدامات خطرناک، بی‌ثبات‌کننده و تحریک‌آمیز نیروهای آمریکایی و برخی دیگر از کشورهای عضو ناتو در دریای سیاه هشدار داد.

پیش از این وزارت دفاع روسیه فاش کرد هدف آمریکا از برگزاری رزمایش نظامی در دریای سیاه آمادگی برای رویارویی با جنگ احتمالی در شرق اوکراین است.

کاخ ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) در بیانیه‌ای درباره گفت‌وگوی پوتین و مرکل اعلام کرد: دو طرف درباره اوضاع مرز‌های بلاروس و لهستان گفت‌وگو کردند و درخصوص اهمیت یافتن راه‌حلی سریع برای این بحران، مطابق با استاندارد‌های بین‌المللی بشردوستانه به توافق رسیدند. دو طرف همچنین درباره تنش‌های میان روسیه و اروپا بر سر اوکراین و نواحی اطراف آن به رایزنی پرداختند.


بیشتر بخوانید:


این در حالی است که مرکل روز چهارشنبه در تماسی تلفنی با پوتین، از او درخواست کرده بود از قدرت اثرگذاری خود بر الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس برای خاتمه دادن به این بحران استفاده کند.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا روز پنج‌شنبه درباره مشارکت استراتژیک آمریکا و اوکراین گفت: «واشنگتن به دنبال محک زدن ناوگان نظامی مسکو است، اما فقط وقتش را تلف می‌کند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار