اعلام برنامه‌های هفته کتاب در آذربایجان شرقی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی برنامه‌های هفته کتاب در استان تشریح کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، خدایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هفته کتاب از ۲۴ تا ۳۰ آبان است گفت: در این هفته با شعار «جای خالی هر چیزی را می‌توان با کتاب خوب پر کرد» برنامه‌های متنوعی در استان برگزار می‌شود که از جمله آن‌ها دیدار کتابداران با نماینده ولی فقیه در استان، تجلیل از خیران حوزه کتاب، کتابدار‌ها و اعضای منتخب کتابخانه ها، افتتاح کتابخانه پیامبر رحمت در میانه، رونمایی از کتاب در تبریز، اجرای برنامه‌های نقد و بررسی کتاب، کوهپیمایی و راهپیمایی کتابدارها، عضوپذیری رایگان در تبریز و تمامی شهرستانهاست.

وی افزود: عضوپذیری رایگان یک طرح کشوری است که متقاضیان می‌توانند به صورت حضوری و یا با مراجعه به سامانه یکپارچه مدیریت کتابخانه‌های عمومی از این خدمات استفاده کنند.

خدایی ادامه داد: اهدای کتاب با عنوان «هر شهروند یک جلد کتاب» از دیگر برنامه‌های این هفته است که شهروندان می‌توانند در این کار فرهنگی سهیم شده و کتاب‌های خود را برای بهره مندی عموم به کتابخانه‌ها تحویل دهند.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های استان در دوران شیوع بیماری کرونا تعطیلی یک و نیم ساله را تجربه کردند افزود: در این دوران طرح «الو کتاب» در استان اجرا شد که کتاب‌ها را به درب منازل متقاضیان می‌رساندیم.

خدایی گفت: از اول مهر امسال تمام کتابخانه‌ها در استان بازگشایی شده و امانت کتاب در ۱۵۰ کتابخانه نهادی و مشارکتی انجام می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی همچنین از افتتاح دومین کتابخانه بزرگ استان در سال ۱۴۰۰ با زیربنای ۳ هزار متر در شهر جدید سهند خبر داد و گفت: ساختمان این کتابخانه آماده بهره برداری است و کتابخانه بعد از تجهیز افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.