رهاسازی ۳۰۰ خودرو گرفتار در برف محور بیجار

رییس ستاد بحران بیجار گفت: بیش از ۳۰۰ دستگاه خودرو گرفتار شده در برف محور بیجار به دیواندره رهاسازی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، علی اکبر ورمقانی رییس ستاد بحران بیجار اظهار داشت: با توجه به اخطاریه‌های سازمان هواشناسی و ستاد بحران مبنی بر بارش برف و تداوم یخبندان در کردستان، متاسفانه در محور بیجار به دیواندره نیرو‌های راهداری و فرمانداری بیجار، بیش از ۳۰۰ دستگاه خودرو سواری و سنگین گرفتار شده در برف رهاسازی شد.

او با اشاره به اینکه علی رغم اطلاع رسانی‌های قبلی کشوری، استانی و شهرستانی اغلب خودرو‌های گرفتار شده، بدون زنجیر چرخ، لاستیک مناسب و تجهیزات مورد نیاز وارد محور‌ها شده اند.

رییس ستاد بحران بیجار گفت: نیرو‌های راهداری، حمل و نقل، هلال احمر و پلیس راه در محور بیجار به تکاب و دیواندره از ساعات ابتدایی بارش برف جهت امداد رسانی، رهاسازی و بازگشایی مسیر‌های ارتباطی حضور دارند.

ورمقانی افزود: با همکاری معادن بخش کرانی صبانور و کیمیا معدن و قره کند با راهداری یاسوکند مسیر‌های اصلی در بخش کرانی برف‌روبی شد و شهرداران هم در حوزه استحفاظی شهر‌های ۵گانه مشغول برف‌روبی هستند.

او گفت: خودروی یک خانواده پنج نفره در ساعات بامداد روز جمعه، محور روستای زینل خان در بخش مرکزی بیجار به علت کولاک شدید از مسیر خارج شده بود، بعد از پنج ساعت تلاش نیرو‌های امداد رسان، رها سازی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.