کماندوهای پیشین افغان ممکن است به داعش بپیوندند

کماندوهای ارتش منحل شده افغانستان اگر از این کشور بیرون نشوند، احتمالاً به داعش می‌پیوندند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،یک افسر اطلاعات انسانی ارتش آمریکا با نام مستعار گلن پانجلینان گفته‌است که از زمان خروج آمریکا از افغانستان، به‌طور خستگی‌ناپذیر تلاش کرده تا متحدان آسیب‌پذیر افغان را تخلیه کند.

او گفت: "ما هیچ کس را پشت سر رها نخواهیم کرد. و در کنار کسانی که به آمریکا کمک کرده‌اند خواهیم ایستاد."

پانگو به‌تازگی از یک بررسی دو هفته‌ای به زادگاهش گوام بازگشت تا با فرماندار دیدار کند و ببیند که آیا گوام می‌تواند به‌عنوان مرکز ترانزیت برای هزاران کماندوی افغان و خانواده‌های آن‌ها باشد.

چیزی که او و دیگر گروه‌های نجات خصوصی تحت رهبری کهنه‌سربازان، و همچنین برخی از اعضای کنگره، را شب‌ها بیدار نگه می‌دارد، کماندوهای بسیار آموزش‌دیده افغان هستند که هنوز با انتظار کمک آمریکا در خانه‌هایشان پنهان شده ولی روز به روز نا امیدتر می‌شوند.

پانگو توضیح داد: "حدودا 5 هزار و 600 نفر هستند. آن‌ها کاملا بررسی شده‌اند. این‌ها افرادی هستند که توسط جامعه اطلاعاتی به آن‌ها وظیفه داده شده است. این‌ها افرادی هستند که تاکتیک‌های ویژه‌ای برای استفاده از تسلیحات به آن‌ها آموزش داده شده است."
به گفته او، آمریکا ممکن است روزی دوباره به آن‌ها برای مبارزه با داعش نیاز داشته باشد.

مایک والتز، نماینده ایالت فلوریدا، از کنگره می‌خواهد که قانونی را تصویب کند تا تخلیه این متحدان بررسی‌شده را برای دولت بایدن آسان‌تر کند.

والتز گفت: "این کماندوها آموزش دیده‌اند، بسیار آموزش دیده‌اند، در مورد این‌که چگونه ما اطلاعات سیگنال و اطلاعات انسانی را انجام می‌دهیم، چگونه عمل می‌کنیم. ما می‌دانیم که طالبان به دنبال آن‌ها هستند. طالبان به دنبال این هستند که این کماندوها را از سر مجبوری وادار کنند که این اطلاعات را تحویل دهند، تا بتوانند از آن استفاده کرده و نحوه عملکرد ما را درک کنند."

کهنه سربازان از این می‌ترسند که در صورت ناامیدی کامل، کوماندوهای افغان مهارت‌های خود را به گروه‌های تروریستی مانند طالبان و داعش بفروشند.

پانگو توضیح داد: "در این برهه از زمان که گزارش شده مردم در افغانستان فرزندان خود را می‌فروشند، اگر کسی از سوی داعش یا طالبان تهدید شود برای نجات فرزندان یا خانواده‌‌اش چه می‌کند؟ شما بودید چه می‌کردید؟ ما فقط می‌توانیم بدترین را در نظر بگیریم."

پیش از این گزارشی منتشر شده بود که احتمالاً نیروهای ویژه امنیت ملی پیشین افغانستان با داعش یکجا شده اند.

اما؛ آنان با ارسال نامه سرگشاده به رسانه‌ها این گزارش را رد کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، طالبان ، کماندو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.