توزیع ۲ میلیارد و ۴۶۲ میلیون لیتر از انواع چهار فرآورده نفتی در فارس

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس از تامین و توزیع ۲ میلیارد و ۴۶۲ میلیون لیتر از انواع چهار فرآورده نفتی مایع شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره در هفت ماهه امسال در استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسداله طاهری با بیان اینکه با توجه به فرارسیدن فصل سرما تامین سوخت یکی از ضروریات اجتناب‌ناپذیر در مناطق روستایی و برای کشاورزان و بهره‌برداران است، اظهار داشت: ذخیره‌سازی لازم برای سوخت‌رسانی به‌ویژه در فصل سرما انجام شده و عشایران و روستائیان مشکلی در این باره وجود ندارد.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۲ هزار خانوار در استان به‌دلیل عدم دسترسی به گاز طبیعی، از نفت سفید برای سوخت استفاده می‌کنند، گفت: ۹۰۰ باب فروشندگی در استان کار توزیع نفت سفید روستایی را برعهده دارند و سوخت مورد نیاز خانوار‌های فاقد گاز طبیعی بدون مشکل و از طریق فرایند الکترونیکی و با نرخ مصوب به مصرف‌کنندگان تحویل داده شده است.

طاهری با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در حال حاضر روستائیان استان با آن مواجه هستند این است که اداره گاز در برخی روستا‌ها اقدام به لوله‌کشی و نصب المک گاز کرده است، ابراز داشت: ساکنان آن مناطق به‌دلیل عدم تمکن مالی نتوانسته اند لوله‌کشی گاز کنند و در فهرست خانوار‌های گازسوز بحساب می‌آیند و نفت به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد و در حال حاضر با رایزنی‌های انجام شده با شرکت گاز اسامی آن‌ها ثبت و سوخت برای آن‌ها شارژ شده است.

او بیان کرد: همچنین در تلاش هستیم تا بتوانیم سوخت دوم کارخانه‌ها را طوری تامین کنیم که در فصل سرما اگر با قطعی گاز مواجه شدند خللی در روند فعالیت آن‌ها ایجاد نشود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس اظهار داشت: میزان مصرف سوخت سی‌ان‌جی در ۷ ماهه امسال ۳۰۴ میلیون و ۶۳۶ هزار مترمکعب بوده که نسبت به پارسال ۲۹۹ میلیون و ۸۵۶ هزار مترکعب ۱.۶ دهم درصد رشد داشته است.

او مصرف روزانه سوخت استان را حدود ۱۲ میلیون لیتر اعلام و با اشاره به شرایطی که در بحث کاهش محدودیت‌های کرونایی به وجود آمده، تردد‌ها افزایش یافته و این مسئله باعث افزایش مصرف بنزین شده است، افزود: در ۷ ماهه امسال یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بنزین در فارس مصرف شده که این میزان مصرف در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.

طاهری، افزایش بازده سوخت خودروها، سازگاری با محیط زیست و کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی و ارتقای میانگین طول عمر ناوگان حمل و نقل را از مزایای استفاده از نفت‌گاز یورو دانست و افزود: در همین مدت ۲۵۲ میلیون لیتر نفت گاز یورو در مجاری عرضه فرآورده‌های نفتی فارس توزیع شده‌است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس از تامین و توزیع ۲ میلیارد و ۴۶۲ میلیون لیتر از انواع چهار فرآورده نفتی مایع شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره در استان خبر داد و اظهار کرد: میزان مصرف فرآورده‌های نفتی در بخش‌های حمل و نقل ۸۷۷ میلیون مترمکعب، صنایع ۸۸ میلیون مترمکعب، برق (نیروگاه) ۱۸۷ میلیون مترمکعب، ۲۳۳ میلیون مترمکعب کشاورزی، ۱۰ میلیون مترمکعب نیرو‌های مسلح و سایر ۶۷۱ هزار مترمکعب بوده است.

او از ارسال بیش از حدود ۱۱۰ میلیون لیتر نفتگاز به ۴ نیروگاه سیکل ترکیبی فارس از ابتدای امسال تا مهرماه ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: همچنین یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون لیتر سوخت هواپیما از طریق مراکز سوختگیری منطقه فارس به پرواز‌های داخلی و خارجی عرضه شد. همچنین با اجرای طرح توزیع الکترونیکی سوخت، ۲۳۳ میلیون مترمکعب نفت گاز در بین مصرف کنندگان بخش کشاورزی استان فارس توزیع شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس با اشاره به فعالیت ۲۹۷ جایگاه عرضه سوخت در سطح استان، گفت: فارس از نظر تعداد جایگاه رتبه دوم و از نظر میزان مصرف سوخت رتبه چهارم در کشور است.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار