برطرف کردن مشکلات کودکان بازمانده از تحصیل در خوزستان

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: تمام ظرفیت آموزش و پرورش استان را به کار می‌گیریم تا فرد بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا نجاتی، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان  گفت: تمام ظرفیت آموزش و پرورش استان را به کار می‌گیریم تا فرد بازمانده از تحصیل نداشته باشیم و  این مساله دلایل مختلفی دارد که بخشی از آن مربوط به بیماری کرونا، بخشی مربوط به جابه‌جایی و بخشی دیگر فرهنگی است.

او با بیان اینکه حتی یک دانش‌آموز هم نباید به خاطر مسائل مالی و یا فقر فرهنگی بازمانده از تحصیل باشد، زیرا معتقد هستیم که بازمانده از تحصیل در ابتدا به خود و سپس به جامعه لطمه وارد خواهد کرد، افزود: توجه به آموزش و پرورش، سرمایه‌گذاری برای آینده است و همه باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

نجاتی تصریح کرد: در آموزش و پرورش هم می‌توان کار اجتماعی و هم فرهنگی و هم اقتصادی انجام داد لذا تاکید کرده‌ایم که هیچ دانش‌آموزی نباید به خاطر فقر مالی، نبود سرویس و نبود امکانات از مدرسه و تحصیل فاصله بگیرد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: کودکان بازمانده از تحصیل از طریق ظرفیتی که در شهرستان‌ها وجود دارد، شناسایی شوند و علت نرفتن به کلاس درس تشخیص داده شود و در نهایت برای رفع مشکل اقدام کنند. اگر دانش‌آموزی در تامین سرویس ایاب و ذهاب مشکل دارد می‌توان برای حل این مساله از ظرفیت شهرستان استفاده کرد و اگر کسی مشکلات مالی دارد به او کمک شود و مشکلش رفع شود.

این مقام مسئول گفت: برای موضوعات فرهنگی نیز باید کار فرهنگی صورت بگیرد و تمهیدات لازم در نظر گرفته شود تا بازماندگان به مدرسه بازگردند. ان‌شاءالله کمک می‌شود در خوزستان که یکی از استان‌های فرهنگی است، کودک بازمانده از تحصیل وجود نداشته باشد.

نجاتی با بیان اینکه اقدامات خوبی برای کودکان بازمانده از تحصیل در نظر گرفته شده است، افزود: این اقدامات لازم است، اما کافی نیست و نیاز است کار بیشتری انجام شود و خانواده‌ها نیز در این مساله به ما کمک کنند و در خصوص تحصیل کودکان خود بیشتر از ما دغدغه داشته باشند، زیرا در وهله اول آسیب به فرد می‌رسد و بعد به جامعه؛ بنابراین خانواده، مسئولین و جامعه همه باید تلاش کنیم که فرد بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.