تجارت شرکت‌های دانش بنیان برای ورود به دروازه آفریقا

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران درباره تجارت شرکت‌های دانش بنیان توضیحاتی داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  علیرضا روان پاک رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در همایش یکشنبه های صادراتی اظهار کرد: چشم انداز افزایش دوبرابری صادرات غیر نفتی تا سال ۱۴۰۴ است و در این رمینه از شرکت های استارتاپی و فنی و مهندسی باید کمک بگیریم.

وی افزود: این کمک گرفتن به حمایت از سوی دولت نیاز دارد تا بتوانیم به برنامه ریزی های تجاری خود برسیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت بیان کرد: وزیر صمت نگاه ویژه ای به شرکت های دانش بنیان و خدمات فنی و مهندسی دارد که این موضوع برای شرکت های ایرانی بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت.

روان پاک ادامه داد: در حوزه های دارو و آی‌تی ظرفیت‌های بسیار زیاد صادرات به اکثر کشورهای جهان داریم اما توجه زیادی در سال های گذشته به آنها نشده است که از این پس توجه ها بیشتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: وزارت صمت و ارگان های مرتبط با تجارت خواستار حمایت های مالی و معنوی به شرکت های نوپا هستند و  خدمات ارزی و دیگر حمایت ها برای شرکت ها بسیار کارآمد خواهند بود.

رئیس سازمان توسعه تجارت اظهار کرد: رویکرد سازمان توسعه تجارت نسبت به سال های گذشته تغییر زیادی کرده و بخشی از این تغییرها به نفع شرکت های دانش بنیان و فناورانه خواهد بود.

روان پاک افزود: کنیا یکی از دروازه های تجاری ایران با دیگر کشورهای آفریقایی است و شرکت های دانش بنیان ایرانی هم توانایی برآورده کردن نیاز این کشورها را نیز دارند.

وی بیان کرد: سازمان توسعه تجارت نیز حمایت های خود را انجام خواهد داد تا بانی توسعه صادرات برای شرکت های دانش بنیان بهتر از این ها باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار