امیرمکری:

استفاده از تمام ظرفیت‌های هوانوردی نیازمند توسعه ناوگان هوایی کشور است

سرپرست سابق سازمان هواپیمایی کشوری گفت: برای استفاده از تمام ظرفیت‌ها نیازمند توسعه ناوگان هوایی کشور هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  سیاوش امیرمکری در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شده بود، با بیان اینکه ۴۳ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی صنعت هواپیمایی کشور با ایجاد زیرساخت‌ها و تامین نیاز‌های مربوط به خودش توانسته امروز ظرفیتی در صنعت هوانوردی کشور ایجاد کند، گفت: با تامین این ظرفیت‌ها پیش بینی می شود که امکان اعزام و پذیرش بیش از ۷۵ میلیون مسافر را در سال داشته باشیم.

جابه جایی بیش از ۷۵ میلیون مسافر در سال

او بیان کرد: همچنین ارائه سرویس‌های هوانوردی از ۱۳۲ مسیر هوایی به طول ۸۸ هزار کیلومتر انجام می‌شود و امکان ارائه سرویس روزانه بیش از یک هزار و ۸۰۰ پرواز وجود دارد.

سرپرست سابق سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم از تمام این ظرفیت‌ها استفاده کنیم نیازمند این هستیم که ناوگان هوایی کشور توسعه پیدا کند و در حوزه هوانوردی عمومی هم حمایت‌هایی صورت گیرد.

امیرمکری با بیان اینکه تمام زیرساخت‌ها بعد از ۴۲ سال تحریم و محدودیت شدید برای کشور در حوزه هوانوردی میسر نمی‌شد، مگر با مدیریت جهادی که بنده و متخصصان صنعت هوانوردی معتقدیم که در صنعت هوانوردی این اتفاق رخ داده است، بیان کرد: لازم می‌دانم از حسن انتخاب وزیر برای فردی متخصص و آشنا به صنعت تقدیر و تشکر کنم.


بیشتر بخوانید


سرپرست سابق سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه درباره اقدامات انجام شده در صنعت هوایی هم بیان کرد: در سال ۱۳۹۸ قرار بود عملیات حج تمتع انجام شود که در آن سال عربستان اعلام کرد که فقط عملیات اعزام و پذیرش زائران ایرانی باید از طریق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام شود و هیچ ایرلاین دیگری نمی‌تواند این سرویس را ارائه دهد که واقعاً کار جهادی صورت گرفت.

امیر مکری یادآور شد: در آن سال بیش از ۸۸ هزار زائر ظرف مدت ۳۰ روز از طریق مرز هوایی توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران منتقل شدند و طی ۲۵ روز این زائران به کشور بازگشتند.

امیرمکری توضیح داد: کسی فکر نمی‌کرد که این رویداد بدون هیچ چالش و مشکلی انجام شود، اما با یک مدیریت جهادی و تلاش و هم افزایی درون صنعت هوانوردی کشور این اتفاق رخ داد.

او یادآور شد: اقدام دیگر در این زمینه مربوط به اعزام زائران اربعین سال ۱۴۰۰ بود که صنعت هوانوردی کشور موفق شد ظرف ۱۲ روز ۸۶ هزار زائر را به عراق منتقل کند و ۵۲ هزار زائر نیز به کشور بازگردند که لازم می‌دانم از همه همکارانم در سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت شهر فرودگاهی کشور و شرکت‌های هواپیمایی که به ما در انجام این امر بزرگ کمک کردند و نیرو‌ها و عوامل مختلف فرودگاه‌های کشور که در اجرای این امر بزرگ مسئولیت داشتند، تشکر کنم.

سرپرست سابق سازمان هواپیمایی کشوری در پایان بیان کرد: نکته مهمی که در این ایام به دستور وزیر راه و شهرسازی مطرح شد بحث نرخ بلیت برای زائران اربعین بود که بتوانیم با حداقل هزینه انتقال زائران را انجام دهیم که با همکاری خوب شرکت‌های هواپیمایی و شرکت شهر فرودگاهی اتفاق افتاد و توانستیم از این اقدام سربلند بیرون بیاییم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار