کتابخانه‌های عمومی فسا میزبان ۸۰ برنامه فرهنگی و ترویجی

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا با اشاره به پیش بینی برگزاری ۸۰ برنامه ویژه بزرگداشت هفته کتاب در این شهرستان، این برنامه‌ها را تشریح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدحسین فیروزی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا ضمن گرامیداشت بیست و نهمین دوره هفته کتاب که با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُر کنیم» برگزار می‌شود، گفت: ۲۴ تا ۲۶ آبان فراخوان عضویت رایگان کتابخانه‌های عمومی و طرح بخشودگی جرائم دیرکرد از ۲۲ آبان تا ۱ آذر در تمامی کتابخانه‌ها اجرا خواهیم کرد.

او بیان کرد: ویژه برنامه‌های متعددی تدارک دیده شده است و در تلاش هستیم با رعایت اصول بهداشتی، ۸۰ برنامه فرهنگی و ترویجی در هفته کتاب به میزبانی ۱۰ کتابخانه عمومی و مشارکتی برگزار شود؛ از این موارد ۱۰ نشست کتابخوان، ۳ مسابقه فرهنگی، ۱۴ رونمایی و نقد کتاب، ۱۲ کارگاه فرهنگی آموزشی، ۱۴ نشست جمع خوانی و قصه گویی، ۱۳ بازدید از کتابخانه و ... در کتابخانه‌ها برگزار می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا همچنین گفت: برنامه‌های مجازی در قالب ۱۲ کارگاه و نشست با موضوعاتی مانند «خوانش مثنوی»، «چگونه در دوران کرونا موفق باشیم؟»، «هنر نویسندگی برای کودکان و نوجوانان»، «مدیریت چالش‌های زندگی»، «روش‌های ساده برای افزایش سرعت مطالعه»، «معرفی کتاب خرده عادت ها»، «نقد و بررسی روایت شناسی حکایت‌های مثنوی»، «معرفی تازه‌های کتاب کودک»، «نجوم و کیهان شناسی»، «معرفی کتاب‌های حوزه نهج البلاغه پژوهشی»، «شناخت ویژگی‌های منحصر به فرد مغز در یادگیری» در این هفته در فضای اسکاری روم برگزار می‌شود.

فیروزی در خصوص فعالیت‌های عمرانی این اداره، گفت: شهرستان فسا بیش از ۳۵۰۰ متر فضای کتابخانه‌ای دارد و از نظر عضویت و زیربنا از میانگین استانی بالاتر است.

او ادامه داد: در حال حاضر، درشهرستان فسا، هشت کتابخانه نهادی و دو کتابخانه مشارکتی فعال است. این در حالی است که دو شهر فسا نیز فاقد کتابخانه بود که با همت کتابخانه‌ها و همکاری مسئولان و خیرین شهرستان، کتابخانه عمومی شهدای اینانلو شهر قره بلاغ سال گذشته افتتاح شد و ساختمان کتابخانه شهر نوبندگان نیز در حال ساخت است.

فیروزی گفت: پیگیری برای پروژه‌های روستا‌های دستجه و فدشکویه ادامه دارد و تجهیز بخش جدید کودک و نوجوان کتابخانه بقیه الله میانشهر با مساعدت خیرین مراحل نهایی خود را سپری می‌کند.

او گفت: پس ۱۰ ماه پیگیری و با دریافت مجوز‌های استانی و شهرستانی، همزمان با هفته کتاب آیین کلنگ زنی و آغاز پروژه کتابخانه خیرساز در بوستان باغ زاهدی در جنوب شهر فسا، آغاز می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا گفت: با مشارکت دستگاه‌های مختلف، چهارمین دوره جشنواره مردمی نذر کتاب فسا همزمان با این ایام آغاز و تا بهمن ماه ادامه دارد؛ که با هدف مشارکت شهروندان در تامین منابع کتابخانه‌ها و ایجاد ارتباط بین شهروندان و کتابخانه‌ها برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار