نماینده ولی فقیه در لرستان:

ریشه بسیاری از نابسامانی‌ها واگذاری امور به افراد غیرکاردان است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: ریشه بسیاری از نابسامانی‌ها واگذاری امور به افرادی است که اهل آن کار نبوده اند بنابراین باید در تعیین مسوولیت‌ها دقت بیشتری صورت گیرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی،نماینده ولی فقیه در لرستان در دیدار با مدیرکل دادگستری، دادستان و قضات محاکم تجدید نظر و کیفری لرستان با بیان اینکه قوه قضائیه نام شهید بهشتی را در ذهن متبادر می‌کند اظهار داشت: بدون اقامه عدل و برپایی عدالت حیات طیبه انسانی محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه امانتداری از نشانه‌های ایمان و به معنی رفتار عادلانه و به دور از تبعیض است افزود: سند تحول بنیادین قوه قضائیه می‌تواند با بکارگیری شیوه‌های نو و ابتکاری این نهاد را در اقامه عدل یاری کند.

وی گفت: باید دست افرادی که در بیرون یا احیانا درون قوه می‌توانند در اقامه عدل اختلال ایجاد کنند با استفاده از خرد جمعی و شیوه‌های نو و ابتکاری از دستگاه قضا کوتاه شود که در همین راستا باید گروهی اندیشه ورز در رشته‌های مختلف برای این کار مامور شوند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: نوشتن برنامه جامع تحول زا در سطح کلان و بومی و اجرای صحیح این برنامه‌های موجب تحول و اقامه عدل می‌شود که بسیار لازم و دارای اهمیت است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی خاطرنشان کرد: احیای حقوق عامه در اقتصاد، امنیت، دفاع از حقوق مردم و گسترش عدل و آزادی از دیگر وظایف قوه قضائیه است که حرکت این نها در این مسیر‌ها رو به جلو و قابل تقدیر است.

وی اظهار داشت: مجموعه دستگاه قضا در لرستان طی ۲ سال گذشته جهت احیای کارخانه و کارگاه‌های تعطیل و حقوق عامه مردم با تمام توان ورود پیدا کرده است که همه تا حصول نتیجه نهایی و شروع دوباره این بنگاه‌ها موظف به همکاری هستیم.

وی همچنین افزود: افرادی که در نظم عمومی اختلال ایجاد می‌کنند باید با اقتدار و فوریت، به گونه‌ای مجازات شوند که برای دیگر هنجارشکنان درس عبرت شوند، زیرا اگر به این عده فرصت دهیم کادرسازی می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه حسن اجرای قانون از دیگر وظایف قوه قضائیه است گفت: گاهی قانون به شکل کلان نقض می‌شود که مبارزه با فساد در بیرون و درون قوه قضائیه بسیار مهم است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه قضات انسان‌های شریف، با دانش و تجربه لازم و سطح زندگی معمولی هستند، اما گاهی یک عنصر مخرب حتی در سطح کلان سبب تخریب این قشر می‌شود.

وی تصریح کرد: کوتاه کردن دادرسی‌ها، رعایت اخلاق، پرهیز از بداخلاقی با مراجعان و از طرفی دیگر برخورد قاطع با هنجار شکنان از جمله مهمترین مواردی است که قضات باید رعایت کنند.

نماینده ولی فقیه درلرستان خاطر نشان کرد: قضات باید در ظاهر و باطن با، ولی فقیه تناسب داشته باشند چراکه به یک معنی منصوب، ولی فقیه هستند، در اتاق قاضی باید به روی همه باز باشد و مراجعه کنندگان بدون لکنت زبان، ترس و واهمه مسائل خودشان را با او در میان بگذارند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.