"چند قطره آبان"، روایتگر صحنه‌های ناب حماسه و ایثار

فیلم سینمایی "چند قطره آبان" به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمد اسماعیلی و جواد اسماعیلی اولین فیلم داستانی با موضوع عملیات محرم و "حماسه ۲۵ آبان" رونمایی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرهنگ محمد رضایی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان در آئین رونمایی  فیلم چند قطره آبان، اظهار کرد: ما باید به خود ببالیم که تاریخی چنین سرشار از حماسه و ایثار داریم که تا سال‌ها می‌توانیم روایتگر صحنه‌های ناب و زیبای آن باشیم و بیش از آن باید به خود ببالیم که جوانان دهه ۶۰ ما حماسه ۲۵ آبان سال ۶۱ را رقم زدند و امروز جوانان دهه ۷۰ و ۸۰ با تولید کار‌های هنری و فرهنگی حماسه دیگری می‌آفرینند و روایتگر روز‌های حماسه ایثار اصفهان هستند و به این وسیله آن روز‌ها را برای نسل جدید و نسل‌های آینده ماندگار می‌کنند.

او ادامه داد: برای تولید یک اثر هنری، گروه‌های مختلف زحمات زیادی می‌کشند و امیدواریم که این کار هنری برای مردم اصفهان و نسل‌های آینده ماندگار باشد. امروز با رونمایی اولین فیلم سینمایی با موضوع حماسه ۲۵ آبان بعد از ۳۹ سال برگ زرینی در تاریخ هنر اصفهان رقم خواهد خورد و امیدواریم که این مسیر در فرهنگ و هنر اصفهان ادامه‌دار باشد.

تلاش برای حاکمیت نگاه فرهنگی

در ادامه این مراسم هادی نباتی‌نژاد نیز اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه علاوه بر حوزه صنعتی که در آن فعالیت می‌کند در حوزه مسئولیت اجتماعی همواره پیشقدم بوده است که در حال حاضر علاوه بر حمایت از این کار فیلم سینمایی شهید خرازی را در دست تولید داریم که کار بزرگی با همکاری صداوسیما خواهد بود همچنین دو مستند داستانی پیرامون زندگی شهدا با حمایت مجتمع صنعتی فولاد مبارکه در دست تولید هستند.

مدیر روابط‌عمومی فولادمبارکه اصفهان بابیان اینکه در حوزه‌های مختلف مسئولیت اجتماعی تلاش کرده‌ایم که نگاه فرهنگی حاکم باشد، افزود: ما حضور فعال در جریانات و اتفاقات فرهنگی شهر را رسالت خود می‌دانیم و در انجام این کار هنری نیز در کنار عوامل بوده‌ایم و تلاش می‌کنیم در دیگر برنامه‌های فرهنگی که سند هویتی شهر اصفهان هستند همکاری داشته باشیم و هنرمندانی که در حوزه ارزشی و هنر اصیل فعالیت می‌کنند را حمایت کنیم.

 فیلم «چندقطره آبان» در هفته گرامیداشت روز حماسه و ایثار اصفهان، در دو اکران ویژه توسط حوزه هنری استان اصفهان، ابتدا روز یکشنبه در پردیس سینمایی ساحل به نمایش درآمد و همچنین صبح روز جمعه ۲۸ آبان ماه در سینما سپاهان اصفهان نیز به نمایش درخواهد آمد که پردیس سینمایی ساحل و سینماسپاهان هردو جز سینما‌های زیرمجموعه حوزه هنری کشور هستند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.