برگزاری جشنواره ادبی «قصیده‌ای بر صراط» در مشهد

دبیر جشنواره ادبی قصیده‌ای بر صراط گفت: جشنواره ادبی «قصیده‌ای بر صراط» در دو بخش شعر و داستان کوتاه و در دو گروه سنی بزرگسالان و دانش‌آموزی برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار تا ۱۴ آذر ماه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید عشقی دبیر جشنواره ادبی قصیده‌ای بر صراط در رابطه با برگزاری جشنواره ادبی «قصیده‌ای بر صراط» گفت: این روز‌ها چشمه خروشان ادبیات خراسان همچنان فعال است و اصحاب شعر و ادب استان با قلم و قدم در پی رسالت خود هستند و از این رو با اهتمام ویژه مدیریت فرهنگسرای امر به معروف و نهی از منکر در صدد برآمدیم تا در این فریضه مهم با مشارکت ادارات و نهاد‌های مختلف استان و باشگاه ادبیات مشهد در فرهنگسرای بهشت رویداد فرهنگی کم نظیری را رقم بزنیم.

او افزود: مصادیق امر به معروف؛ دعوت به نیکی، اخلاق نیکو، رعایت آداب و عادات پسندیده، ایثار و از خود گذشتگی، کمک به دیگران، شکرگزاری و تلاش، مسئولیت‌پذیری اجتماعی، بی‌تفاوت نبودن افراد جامعه نسبت به یکدیگر، الگو قراردادن سبک زندگی اسلامی و مصادیق نهی از منکر؛  رعایت نکردن حقوق دیگران، اسراف و اتلاف منابع عمومی و آسیب به محیط زیست می‌شود، از موضوعات ارسال آثار برای این جشنواره است.

دبیر جشنواره ادبی قصیده‌ای بر صراط ادامه داد: مهلت ارسال آثار تا ۱۴ آذر ماه است و آئین اختتامیه این جشنواره ۱۸ آذر ماه برگزار خواهد شد و  این جشنواره در ۲ بخش شعر و داستان کوتاه و در ۲ گروه سنی بزرگسالان و دانش‌آموزی برگزار می‌شود که به سه نفر از برگزیدگان در هر بخش و گروه سنی جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

عشقی با اشاره به شرایط عمومی شرکت در جشنواره بیان کرد: محدودیتی در قالب آثار و تعداد آثار ارسالی وجود ندارد. حق بهره‌برداری از آثار نیز با فرهنگسرای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری مشهد محفوظ است. علاقه‌مندان شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را به شماره ۰۹۰۱۲۳۲۲۱۶۲ در پیامرسان واتس‌آپ ارسال کنند.

 

منبع؛ شهرآرا

انتهای پیام//س.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار