زنی ۷۷ ساله که بلاخره به آرزوی کودکی اش رسید

مک دوکال، زنی ۷۷ ساله که می‌گوید، خانواده اش مخالف تحصیل کردن او بودند و نمی‌گذاشتند تحصیل کند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از BBC NEWS، یک زن ۷۷ ساله می گوید با نزدیک شدن به پایان دوره تحصیلی به آرزو‌ی کودکی خود می‌رسد. جانت مک دوگال، اهل تتنهال، پس از گذراندن سطح معمولی، مدرسه را ترک کرد. به او گفته شده است که به عنوان یک دختر روی ازدواج و زندگی خانوادگی خود تمرکز کند. جانت، درحال حاضر سال آخر خود را در رشته پارچه و الگو،در دانشگاه ولورهمپتون می‌گذراند.

او گفت: اگرچه ارتباط خوبی با کامپیوتر ندارم، اما  کار خلاقانه را دوست دارم. او پس از مرگ دخترش برای رهایی از غم و اندوه به سمت نقاشی روی آورد. همچنین  دخترم، بسیار خلاق و هنرمند بود و این موضوع باعث شد تا به یادگیری بیشتر خودم ادامه دهم.

خانم مک دوگال گفت: همیشه خلاق بوده ام، اما والدینم همیشه اعتقاد داشتند دختران فقط باید ازدواج کنند و تحصیلات شغلی برای او ایجاد نمی‌کند. در عوض، او قبل از اینکه بر تربیت خانواده‌اش تمرکز کند، به‌عنوان دستیار برای یک شیمی‌دان کار می‌کرد. همچنین او گفت: در آن زمان رفتن به دانشگاه انتخابی نبود بلکه برای من واقعاً یک رویای کودکی بود و اکنون من آن را به حقیقت تبدیل کردم.
 

جانت، با تصمیم خود برای ثبت نام در ۷۰ سالگی گفت: "فقط نمی‌دانستم چه چیزی در انتظارم است. " او گفت که کار سخت است و او در حال حاضر روی پایان نامه خود کار می‌کند که بعد از کریسمس ارائه خواهد داد. همچنین شارون واتس، رهبر این دوره می‌گوید خانم مک‌دوگال، نشان داد که برای تحقق بخشیدن به رویا‌های خود و یادگیری هیچ وقت دیر نیست.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.