افزايش امكانات بهداشتي و درماني در شهرستان هاي اطراف تهران مردم را براي زندگي در اين مكان ها ترغيب مي كند.

دكتر ابوالقاسمي، سرپرست دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر شهرستان هاي اطراف تهران از جمعيت قابل ملاحظه اي برخوردارند كه نياز به بيمارستان هاي مجهز دارند چراكه سلامت حق مردم است و مسئولين بايد در اين زمينه تلاش كنند.
وي عنوان كرد: طبق رايزني هاي صورت گرفته با معاونت رياست جمهوري قرار شده تا 2015 مركز بهداشت و درمان در شهرستان هاي اطراف تهران ايجاد شود تا با افزايش امكانات درمان، مردم تمايل براي زندگي در خارج از تهران را پيدا كنند.
ابوالقاسمي اظهار داشت: يكي از اساسي ترين كارهاي ما اين است كه بتوانيم بحث درمان را به بهداشت در بيمارستان ها نزديك كنيم و در اين مورد از مركز تحقيقاتي و افراد عالم دعوت به مشاركت و همفكري كرده ايم چراكه امروزه مشكل بهداشت بيماري هاي غير واگير است.
وي با بيان اينكه ما از بيماري هاي واگير گذر كرده ايم تصريح كرد: در حال حاضر مشكل اساسي ما عفونت نيست بلكه امروز بيماري هايي همچون ديابت، قلبي و عروقي و سرطان براي ما مهم تلقي مي شوند و بايد در اين خصوص فكري كرد و سيستم سلامت را ياري كرد.
وي در بخش ديگري از سخنان در خصوص ارتقاي سطح اورژانس بيان كرد؛ بحث ساماندهي اورژانس از ابتداي امسال به طور جدي در حال پيگيري است، نيروهاي انساني اين بخش افزايش پيدا كرده است ،همچنين ميزان حقوق پرستاراني كه در بخش ICU و اورژانس مشغول به كار مي شوند 20 درصد افزايش پيدا مي كند ولي هنوز جاي كار زيادي دارد كه بايد انجام شود.
*هنوز برخي پزشكان منشور اخلاقي بيمار را ناديده مي گيرند
وي در پاسخ به اين سوال كه چه انتقادي از سيستم بهداشت و درمان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي داريد پاسخ داد: يكي از مشكلات ارتقا رفتار بيمار و پزشك است به اين معني كه هنوز برخي از پزشكان و كادر پزشكي طبق منشور اخلاقي پزشكي با بيمار رفتار نمي كنند بايد توجه داشت كه بيمار خود داراي رنج و درد بيماري است و به عنوان يك فرد نيازمند به پزشك مراجعه مي كند و بايد به صورت صحيح برخورد شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشكي خاطرنشان كرد: اين موضوع براي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي بسيار مهم است و جزو اولويت هايش است كه روي آن كار مي كند./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.