امیری خراسانی:

از کلیپ آموزشی بازی قلعه قوس رونمایی می شود

رئیس فدراسیون ورزش روستایی از رونمایی از ثبت، بازی و کلیپ آموزشی قلعه قوس با زیرنویس‌های انگلیسی و عربی طی هفته بسیج خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد تقی امیری خراسانی رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی در شورای راهبردی فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی که در محل هتل پارس کرمان برگزار شد، گفت: فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی کشور را به شش منطقه تقسیم کرده که هر منطقه یک معین دارد.

او افزود: در قالب شورای راهبردی ما از اول سال جلساتی را با حضور روسای هیئت استانی هر منطقه تشکیل داده ایم که دغدغه‌هایی که در هر منطقه به نتیجه می‌رسد در جمع‌بندی در شورا مطرح می‌شود تا سیاست گذاری‌های خوبی انجام شود که ما در ادامه مسیر فعالیت بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

او بیان داشت: ما چندین جلسه ابتدایی را در خود تهران برگزار کردیم که سیاست هم بر این بود که در استان‌ها هم به همین صورت حضور داشته باشیم و شورا تشکیل و مسائل گفته شود.

امیری خراسانی با بیان اینکه بحث مهم در دو حوزه اصلی است، تصریح کرد: یکی توسعه ورزش در مناطق روستایی و عشایری و بحث دیگر احیا و توسعه ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی است.

شورای راهبردی فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی گفت: جامعه ورزش روستایی و عشایری جزو مظلوم‌ترین اقشار هستند و همیشه با وجودی که برای دفاع از این مرز و بوم و نظام و موضوعات دیگر در خط مقدم بوده اند، ولی متاسفانه زمان توزیع اعتبار و توجه بیشتر همیشه ته صف هستند و این رسالت سنگینی است که بر دوش ما است و باید در حوزه ورزش سعی کنیم اتفاقات خوبی رقم بزنیم تا بشود هم از جنبه قهرمانی و هم همگانی برای ساکنین در روستا‌ها و عشایر گام مثبتی برداریم.

امیری خراسانی افزود: قهرمانان ملی ما که در عرصه‌های بین المللی افتخار می‌آفرینند، اکثریت روستا زاده و عشایر زاده هستند، پس چه بسا اگر یک برنامه‌ریزی بهتر با هماهنگی فدراسیون‌های تخصصی در این مناطق داشته باشیم، برای کشف استعداد‌ها اتفاقات خوبی رقم می‌خورد.

او تصریح کرد: از طرف دیگر بحث توسعه و احیای ورزش سنتی و بازی‌های بومی محلی که عقبه فرهنگی، ملی و هم مذهبی دارند مطرح است و همیشه مقام معظم رهبری تاکید ویژه بر احیای این بازی‌ها و ورزش‌های اصیل ایرانی داشته اند، پس وظیفه ما است، در این راه گام برداریم.

امیری خراسانی بیان داشت: یکی از اتفاقات خوبی که امسال به لطف خدا و همکاری ادارت کل ورزش و جوانان و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان رقم خورد، ثبت ملی بازی قلعه قوس، بازی مورد علاقه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود و ما به دنبال این هستیم، هفته آینده در هفته بسیج نیز، طی یک برنامه مناسب بتوانیم از ثبت، بازی و کلیپ آموزشی که با زیرنویس‌های انگلیسی و عربی به صورت جداگانه آماده کرده ایم، رونمایی کنیم.

 برگزاری شورای راهبردی فدراسیون ورزش روستایی در کرمان

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی گفت: امیدواریم بتوانیم بهمن ماه در دهه مبارکه فجر، رویداد ملی قلعه قوس را در روستای قنات ملک داشته باشیم؛ چون ما رویداد استانی آن را بهمن ماه پارسال داشتیم و امسال هم اگر بتوانیم به دنبال این هستیم به رقابت‌های بین‌المللی تبدیلش کنیم.

امیری خراسانی ابراز امیدواری کرد، بتوانند برای تمام بازی‌های بومی و محلی گام‌های مثبتی بردارند.

او افزود: در جلسات شورای راهبردی با بررسی‌هایی که در سطح روستا‌ها و استان‌ها انجام می‌شود، نقاط مثبت و ضعف بررسی می‌شود و بر اساس آن برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های بهتری برای آینده بهتر صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.