هشدار درباره یخ زدگی کنتور‌های آب در فصل سرما و یخبندان

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان قزوین درباره احتمال یخ زدگی لوله‌ها و کنتور‌های آب در فصل سرما و یخبندان به مشترکان هشدار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، عین اله رمضانی معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان گفت: احتمال ترکیدگی لوله‌های روباز و کنتور‌های آب در سرمای شدید وجود دارد و لذا از مردم درخواست می‌شود تا برای عایق بندی کنتور‌ها و لوله‌های روباز اقدام کنند.

وی افزود: عایق کردن اطراف کنتور به وسیله پشم شیشه، گونی، موکت و البسه فرسوده در محفظه کنتور و عایق بندی لوله‌های آب در فضای باز ساختمان از جمله اقدام‌هایی است که شهروندان و روستانشینان می‌توانند در خصوص پیشگیری از یخ زدگی لوله‌ها و کنتور‌ها انجام دهند.

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای استان اضافه کرد: در زمان بروز یخ زدگی از انجام کار‌هایی همچون ریختن آب جوش بر روی کنتور و روشن کردن آتش در حوضچه کنتور جداً خودداری کنند و برای خارج کردن کنتور از حالت انجماد از وسایلی همچون سشوار و بخار شو استفاده شود.

رمضانی ضمن اشاره به لزوم جلوگیری از باز گذاشتن شیر آب برای پیشگیری از یخ زدگی افزود: ترکیدگی کنتور‌ها علاوه بر وارد کردن خسارت و تخریب ساختمان، منجر به هدر روی حجم بسیار زیادی آب نیز می‌شود که جلوگیری از این امر به وسیله‌ی روش‌های بسیار ساده قابل پیشگیری است.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان گفت: مرکز ارتباطات مردمی شرکت آب و فاضلاب استان با شماره تماس ۱۲۲ پاسخگوی سوال‌ها و راهنمایی همشهریان است و در روستا‌ها نیز اهالی می‌توانند از خدمات آبدار روستای خود استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار