مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان:

تنها ۲۵ هزار هکتار از کانون‌های بحرانی گرد و غبار شرق اهواز نهال کاری شد

سجادی گفت: از ۴۳ هزار هکتار کانون بحرانی گرد و غبار در شرق اهواز تنها ۲۵ هزار هکتار آن نهال کاری شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمدتقی سجادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان در حاشیه بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان از کانون‌های فوق بحرانی گرد و غبار در جنوب شرق اهواز که امروز (۲۷ آبان‌ماه) انجام شد، با اشاره به مدیریت هرزآب در امیدیه، ماهشهر و هندیجان گفت: کانال پورشریفی در جنوب شرق اهواز ۶۲ کیلومتر طول و ۲۰ مترمکعب ظرفیت دارد.

او افزود: از این کانال حدود ۱۰ مترمکعب آب برای آب‌رسانی به نخیلات شادگان و ۲.۵ مترمکعب برای آب‌رسانی به کانون‌های گرد و غبار پیش‌بینی شده است.

سجادی با اشاره به طرح‌های نهال‌کاری در کانون‌های بحرانی گرد و غبار جنوب شرق اهواز بیان کرد: در این منطقه باید ۴۳ هزار هکتار نهال‌کاری انجام می‌شد که تاکنون تنها ۲۵ هزار هکتار نهال‌کاری انجام شده و مابقی کار انجام نشده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با اشاره به بحران آبی تابستان نیز اظهار داشت: از نیمه اسفندماه تا پایان مهرماه باید آبیاری نهال‌ها انجام می‌شد، اما با توجه به اینکه امسال، یک سال بحرانی از نظر شرایط بی‌آبی بود شاید کمتر از ۲ ماه امکان برداشت آب وجود داشت و شاهد مشکلات فنی نیز در پمپاژ با توجه به پایین آمدن سطح آب رودخانه کارون بودیم.

این مقام مسئول ادامه داد: ۲ تالاب منصوره و شریفه در جنوب شرق اهواز از نقاط بسیار حساس و منشاء گرد و غبار هستند؛ بستر این ۲ تالاب کامل خشک و وضعیت این کانون اکنون نگران‌کننده است.

سجادی با بیان اینکه این ۲ تالاب باید مرطوب‌سازی می‌شدند، گفت: چه بخواهیم چه نخواهیم کانون‌های گرد و غبار وجود دارند بنابراین باید حق‌آبه‌ای به منظور مدیریت این مساله در نظر گرفته و نهال‌کاری انجام شود. چه آب باشد چه نباشد، حق‌آبه تالاب‌ها باید تامین شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.