اولیایی: امیدوارم مجامع تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در فرصت ۳ ماهه مشکلات را حل کنند

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال درباره شرایط خصوصی سازی ۲ تیم پرطرفدار پایتخت توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کاظم اولیایی، مدیرعامل سابق تیم فوتبال استقلال تهران درباره شرایط خصوصی سازی این تیم و همچنین پرسپولیس اظهار کرد: ما باید یک سری استاندار‌دهای بین المللی را در فوتبالمان رعایت کنیم. اگر این کار را انجام ندهیم، سازمان‌های بالا دستی مثل کنفدراسیون فوتبال آسیا بر ما سخت خواهند گرفت. ۶ باشگاه در کشور ما درخواست مجوز بین المللی کرده اند که سپاهان، فولاد و گل گهر موفق شده اند مدرک خود را بگیرند و مجوزشان صادر شد؛ اما ۳ باشگاه پرسپولیس، استقلال و تراکتور به دلیل عدم رعایت مسائل مالی، حقوق و سخت افزاری مهلتی ۳ ماهه را دریافت کرده اند تا مجامع این ۳ تیم در این مدت به اصلاح وضعیت حقوقی خود اقدام کنند و تراز‌های مالی را درست کنند. امیدواریم در این ۳ ماه مشکلات حل شوند و ما هم مجوز را صادر کنیم.

اولیایی افزود: در سال‌های گذشته به دلیل همین موارد توسط AFC جریمه شدیم. اکنون نیز این کنفدراسیون اصرار بر رعایت تمام قوانین دارد. خطر نپذیرفتن ما در مسابقات بین المللی وجود دارد. ما باید استاندارد‌های حداقلی کنفدراسیون فوتبال آسیا را رعایت کنیم. بعضی از تیم‌ها از این سطح خیلی فراتر رفته اند که این به نفع فوتبال و حتی کشور ما است؛ اما اگر این استاندارد‌ها نباشند، تیم‌های ما از حضور در آسیا محروم می‌شوند.

اولیایی ادامه داد: ۵ سر فصل استاندارد سازی برای صدور مجوز است که اولی حقوقی است. باشگاه‌ها نباید مالک مشترک داشته باشند و نباید دولتی باشند که این دستورالعمل فیفا است. پس ما ۲ ایراد حقوقی اصلی داریم که باید حل شوند؛ اما بحثی به تازگی مطرح شده است که چند سالی کارشناس‌های خصوصی سازی آن را عنوان کرده اند. بین مالکیت و مدیریت فرق است و ما می‌گوییم که مدیریت ۲ باشگاه نباید توسط دولت و یک شخص انجام شود و مالکیت بحث جدایی است. این صحبت راه جدید و میانبری است که امیدوارم سجادی، وزیر ورزش نیز به آن توجه کند.

او افزود: امیدوارم بتوانیم از این راه کوتاه انتقال مدیریت از دولت به بخش خصوصی را انجام دهیم؛ چرا که بسیار راه کوتاهی است و می‌توان با مزایده آن را انجام داد.

اولیایی درباره حضور استقلال و پرسپولیس در رقابت‌های سال آینده لیگ قهرمانان آسیا گفت: مجوز به این ۲ باشگاه برای شرکت داده شده، اما مشروط و محدود است و به مجامع این ۲ باشگاه فرصتی کوتاه داده شده تا مشکلات خود را حل کنند و این فرصت هم ۳ ماهه است.

او افزود: متاسفانه و به دلیل بند ۸ آیین نامه صدور مجوز باشگاه‌ها جریمه نقدی سنگینی را نیز متحمل و مجامع آن‌ها متعهد شده اند که مشکلات خود را برطرف کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار