سرشماری پاییزه حیات وحش در منطقه حفاظت شده جهان نما به پایان رسید

رئیس اداره منطقه حفاظت شده جهان نما از پایان سرشماری پاییزه حیات وحش در این منطقه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  نوروز تربتی نژاد رییس اداره منطقه حفاظت شده جهان نما گفت : سرشماری حیات وحش ( قوچ ،میش ،کل وبز ) در منطقه حفاظت شده جهان نما ، منطقه حفاظت شده هیرکانیا و مناطق آزاد ارتفاعات شاهکوه علیا و سفلی با حضور محیط بانان انجام شد.

او افزود:  این سرشماری که با بسیج محیط بانان اداره منطقه حفاظت شده جهان نما از تاریخ 23 آبانماه شروع شده بود طبق سنوات گذشته در مسیرهای از قبل تعیین شده با ثبت مشاهدات حیات وحش هدف ( کل وبز وقوچ ومیش ) در مورخ ۲۵ آبانماه با موفقیت به پایان رسید .

تربتی نژاد ادامه داد: سرشماری پاییزه در منطقه حفاظت شده جهان نما نشان می دهد که جمعیت حیات وحش به علت بهبود حفاظت ،مرتع مناسب و کاهش شکار و همکاری مردم در مقابله با شکارچیان در مقایسه با سالهای قبل افزایش یافته است.

او گفت: با همکاری دامداران در واکسیناسیون دام های اهلی تا کنون موردی از طاعون نشخوار کنندگان در حیات وحش درازنو مشاهده نشده است.

او گفت: با سرشماری می توان اطلاعات آماری و همچنین وضعیت جمعیتی گونه ها، نرخ زاد و ولد، بقا، مرگ و میر را به دست آورد و بر اساس آن برنامه ریزی مناسبی در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای حفاظت از این گونه‌ها داشت.

منبع: صدا و سیما 

انتهای پیام/ق 

برچسب ها: جهان نما ، سرشماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.