فائق آمدن بر شرایط سخت کنونی نیازمند صبر انقلابی ملت است

امام جمعه عنبرآباد گفت: دولت سیزدهم برای فائق آمدن بر شرایط سخت کنونی نیازمند صبر انقلابی ملت است، صبری که سه مولفه زمان، آرامش و پشتوانه مردمی را به همراه داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ظهر امروز ۲۸ آبان ماه حجت الاسلام حمید بامری در خطبه‌های نماز جمعه عنبرآباد، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، با اشاره به عوامل استحکام نظام خانواده با استفاده از ویژگی‌های فردی سیدالشهدا (ع)، گفت: تواضع و بفروتنی از ویژگی‌های فردی سیدالشهدا (ع) است که موجب قوام و استحکام نظام خانواده است. 

امام جمعه عنبرآباد با بیان این مطلب که تواضع و فروتنی آثار و فوائد بسیار زیادی در تحکیم نظام خانواده و استحکام خانواده دارد، افزود: یکی از این آثار رفع اختلافات و تعارضاتی است که در خانواده‌ها وجود دارد. 

خطیب جمعه عنبرآباد ابراز کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی مردم در شرایط فعلی این است که چرا علی رغم تغییر دولت مشکل گرانی، تورم و عدم ثبات بازار همچنان باقی است؟، که در پاسخ به باید گفت؛ که دولت سیزدهم میراث دار شرایط رنج آور چند عاملی است. 

او اظهار کرد: برخی جریانات به طور مداوم عملکرد دولت جدید را با دولت گذشته مقایسه می‌کنند در حالی‌که مقایسه عملکرد سه ماه با عملکرد ۹۶ ماه، غیرمنصفانه و غیر منطقی است. 

حجت الاسلام بامری ادامه داد: این مقایسه‌ها با این هدف صورت می‌گیرد که به جامعه القا کنند دولت جدید زمان کافی را برای حل مشکلات داشته، اما هیچ کاری نکرده است بدون این که حتی اشاره کنند که اکثر مشکلات فعلی ریشه در تصمیمات دولت قبل دارد. 

امام جمعه عنبرآباد تصریح کرد: بدون پشتوانه مردمی هیچ دولتی قادر به انجام برنامه‌های خود نیست و بی‌اعتمادی به دولت و دولتمردان شوم‌ترین میراث دولت‌های قبل برای دولت جدید است. 

او اضافه کرد: درک این معضل اساسی موجب شده تا رئیس‌جمهوری به‌رغم انبوه مشکلات به سفر‌های استانی رفته و در بین اقشار مردم حضور یافته و وزرا و معاونین را ملزم به حضور بین مردم کند. 

حجت الاسلام بامری عنوان کرد: دولت سیزدهم برای فائق آمدن بر شرایط سخت کنونی نیازمند صبر انقلابی ملت است، صبری که سه مولفه زمان، آرامش و پشتوانه مردمی را به همراه داشته باشد. 

خطیب جمعه عنبرآباد افزود: این سه عنصر صبر انقلابی همان فرصت‌هایی است که مخالفان و معاندان آگاه و برخی دوستان ناآگاه در تلاش اند که از دولت این فرصت را سلب کنند این رو باید مراقب بود. 

او بیان کرد: امیدواریم دولت نیز با نگاه و حرکت جهادی به مسیر حل مشکلات سرعت بخشد. 

حجت الاسلام بامری با اشاره به ۲۹ آبان ماه هفته بسیج، ضمن تبریک این، هفته، گفت: امام راحل فرمودند؛ بسیج شجره طیبه، درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت تعیین و حدیث می‌دهد حقیقتا اگر بر کشوری نوای دل‌نشین تفکر بسیجی طنین‌انداز شود چشم طمع دشمنان و جهان‌خواران از کشور دور خواهد ماند.

امام جمعه عنبرآباد اظهار کرد: بسیجی بودن آن امتیاز و مدالی است که امام می‌فرماید؛ در این دنیا افتخارم این است که خود یک بسیجی‌ام بسیج به‌معنای حضور و آمادگی در همان نقطه‌ای است که اسلام، قرآن، امام زمان (عج)، دین و این انقلاب به آن نیاز دارد. 

او تاکید کرد: امروز سیر پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها و عظمت‌های نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف، مرهون تفکر بسیجی و میل بسیجی است و اگر امروز می‌خواهیم مشکلات، گرفتاری ها، معضلات و بحران‌ها پایان یابد مسئولین باید با نگاه، ایده و تفکر بسیجی حرکت کرده و با روحیه جهادی و میدانی عمل کنند. 

حجت الاسلام بامری اضافه کرد: بسیجی یعنی علی که تمام وجودش وقف اسلام بود از این‌جا باید الگو گرفت و شاخصه‌های بسیجی یعنی اخلاص، عمل، ایمان، ولایت‌پذیری، ایثار، جهاد و گذشت، بسیجی عمید در میدان بودن و مرد میدان بودن است. 

خطیب جمعه عنبرآباد ضمن ابراز تاسف، عنوان کرد: تیراندازی هوایی در مراسم عقد و عروسی یکی از معضلاتی که در این منطقه به سرعت در حال گسترش و نهادینه شدن است که به یک معضل فرهنگی تبدیل شده است. 

او خاطرنشان کرد: این امر یک رسم ناپسند اجتماعی است که جزء ضرر، تلفات و خطرات هیچ فایده‌ای ندارد و چه عروسی‌هایی که متاسفانه به‌ دلیل تیراندازی هوایی تبدیل به عزا شدند و این رسم به شدت درحال افزایش است و کم‌کم غیر قابل کنترل می‌شود. 

حجت الاسلام بامری تصریح کرد: بزرگان هر قوم، قبیله و طائفه برای از بین بردن این رسم ناپسند، این معضل اجتماعی و این مسئله مخل اجتماع و امنیت دست‌به‌کار شوند و کمک کنند. 

امام جمعه عنبرآباد تاکید کرد: همه برای ریشه کنی این رسم اشتباه که هیچ عقلی، منطق و قانونی آن را تایید نمی‌کند دست به کار شده و سنت‌های خوب را جایگزین کنند. 

او ادامه داد: این موضوع بسیار نگران‌کننده است چرا که امنیت و آرامش جامعه را برهم می‌زند و مراجع قانونی نیز باید با این معضل با جدیت برخورد کنند و از سوی مردم، نهاد‌های امنیتی و نظامی، انتظامی و مراجع قانونی به این مسئله توجه شود. 

حجت الاسلام بامری با اشاره به آغاز فصل سرما، ابراز کرد: یکی از دغدغه‌ها و نیاز‌های مردم تهیه نفت است و علی رغم این که امسال توزیع نفت زودتر از سال‌های گذشته با برنامه ریزی شروع شده و برخی از جایگاه‌ها در حال توزیع نفت هستند، اما برخی از جایگاه‌ها ظاهرا پاسخ‌گو و جواب‌گوی مردم نیستند و مردم از این‌موضوع گله‌مند هستند. 

خطیب جمعه عنبرآباد اضافه کرد: عاملین توزیع نفت، مسئولین و متولیان امر در حل و فصل این موضوع اقدام جهادی کرده تا نگرانی و مشکل مردم رفع شود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: نماز جمعه ، دولت جدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار