تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن مرکبات در فارس

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: پیش بینی می‌شود امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن مرکبات در استان برداشت شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجید رضا پاکاری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه سطح زیر کشت انواع مرکبات در استان بیش از ۶۰ هزار هکتار است، گفت: پیش بینی می‌شود امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن مرکبات در استان برداشت شود.

او افزود: شهرستان‌های جهرم، داراب، کوهچنار، شیراز، فیروزآباد، کازرون، فسا، قیر و کارزین، ممسنی، رستم، فراشبند، استهبان، خنج، مهر و لارستان از مناطق مهم تولید مرکبات در استان فارس هستند.

پاکاری ادامه داد: مهمترین محصولات تولیدی استان فارس شامل انواع لیمو ترش، لیمو شیرین، پرتقال، نارنگی، گریپ فروت، نارنج و سایر گونه‌های مرکبات است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: از ارقام پرتقال در فارس می‌توان به رقم‌های والنسیا، واشنگتن، ناول، توسرخ و محلی، نارنگی شامل کینو و محلی و ارقام لیمو ترش نیز به لیمو ترش آب و لیبسون اشاره کرد.

پاکاری اضافه کرد: برداشت مرکبات در استان فارس بیش از ۱۰ ماه به صورت مداوم ادامه دارد به طوری که برداشت رقم نافی، واشنگتن ناول و تامسون ناول و ارقام محلی مانند داراب و شاپور کازرون نیز از اواسط آبان شروع شده و تا اواخر دی ماه ادامه دارد.

او گفت: پس از برداشت رقم دیر رس در استان فارس برداشت رقم والنسیا از اواسط بهمن آغاز شده و تا فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: کینو، بهترین رقم نارنگی بوده و برداشت آن از اواخر دی ما آغاز می‌شود و تا پایان اسفند ادامه دارد.

شهرستان کازرون مهمترین تولید کننده نارنگی در فارس است و شهرستان‌های جهرم و داراب نیز دارای سطح قابل ملاحظه‌ای از باغات نارنگی هستند.

پاکاری گفت: شهرستان‌های جهرم و قیر و کارزین نیز تولید کننده انواع مرکبات از جمله لیمو ترش، لیموی لیبسون، خارگل، پرشین و لیمو شیرین هستند که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار