استاندار هرمزگان مطرح کرد؛

ثبت اطلاعات سه هزار و ۸ واحد مسکونی آسیب دیده در زلزله

استاندار هرمزگان از ثبت اطلاعات سه هزار و ۸ واحد مسکونی آسیب دیده در زلزله خبر داد.

 به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،مهدی دوستی، استاندار هرمزگان گفت: تا کنون دوهزار و ۲۰۸و احدمسکونی  احداثی و ۸۰۰ واحد تعمیری در مناطق زلزله زده استان کارشناسی و اطلاعات خانوار‌ها در سیستم ثبت شده است.

دوستی افزود:سه هزار و ۸ واحد مسکونی در زلزله اخیر استان دچار آسیب شده است و برخی از منازل روستا‌های سیاهو نیز در اثر وقوع زلزله دچار آسیب شده است که شهروندان نباید در این خصوص نگرانی داشته باشند و کار جمع آوری اطلاعات و بررسی منازل آسیب دیده تا اخرین مورد ادامه خواهد داشت.

اوبا بیان اینکه هم اکنون ۱۹ پیمانکار در شش منطقه به صورت همزمان مشغول به کار هستند، گفت: برای تسهیل خدمات دهی به روستائیان و برای پیشگیری از تردد مردم به مرکز استان برای تشکیل پرونده، سرتیم‌های بنیاد مسکن در دهیاری‌های روستا‌هایی که به دفاتر پیشخوان دسترسی ندارند، مستقر و پرونده متقاضیان دریافت تسهیلات را تشکیل می‌دهند.

استاندارهرمزگان افزود: تمامی دهیاری‌ها و شهرداری‌ها مکلف هستند در مناطق متأثر از زلزله، پروانه ساخت واحد‌های آسیب دیده را بدون دریافت هیچ هزینه‌ای صادر کنند.

دوستی همچنین از الحاق محدوده به شهر فین و روستای رضوان خبر داد و گفت: این محدوده برای ساخت خانه‌هایی در نظر گرفته شده که در بافت ناکارآمد و یا در مسیر رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها قرار گرفته اند.

منبع :  مهر

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.