حسینی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تمام مراکز درمانی تا اول دی به نسخه الکترونیکی متصل می‌شوند

سرپرست بیمه سلامت استان تهران گفت: تمامی مراکز درمانی باید تا اول دی به نسخه الکترونیکی متصل شوند.

مریم حسینی سرپرست بیمه سلامت استان تهران در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اجرایی کامل نسخه الکترونیک در مراکز درمانی پایتخت اظهار کرد: نسخه الکترونیکی یکی از الزامات قانونی برنامه ۶ توسعه و قانون بودجه سال ۱۴۰۰ است و حدود ۲ سالی می شود که در استان تهران کلید خورده است .

او افزود: این طرح در سراسر کشور و در برخی از استان ها مثل: استان کرمان سریعتر انجام شد، اما در حال حاضر ۶۵ درصد شاخص نسخه های الکترونیک در سراسر کشور است، یعنی به صورت تماما الکترونیک ایجاد می شود، به صورتی که هموطنان با کد ملی به پزشک و مراکز درمانی مراجعه کرده و با یک کارت ملی نسخه های آنها در سیستم ها نوشته می شود و آن نسخه ها در مراکز ارائه خدمت مثل داروخانه ها یا مراکز پاراکلینیک واکشی می شود و به صورت کاملا الکترونیک پیچیده می شود و در این میان هیچ گونه نسخه کاغذی و برگه ای رد و بدل نمی شود.

حسینی بیان کرد: در استان تهران شاخص نسخه پیچی ۴۰ درصد است، اما آمار شاخص نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک به صورت مشخص ۵۷ درصد است، البته نباید از نهادینه سازی پزشکان در جهت کمک به نسخه الکترونیکی هم غافل شد، یعنی مهمترین افراد ارائه دهنده خدمت ه به خصوص در بیمارستان های دولتی که شروع کننده نسخه نویسی الکترونیک هستند را پزشکان  تشکیل می دهند.  در استان تهران ۷۲ درصد از بیمه شدگان ما جز صندوق هایی هستند که براساس نظام سطح بندی می بایست جهت ارائه خدمت به بیمارستان دولتی دانشگاهی مراجعه کنند.

او در پاسخ به اینکه پوشش همگانی نسخه الکترونیک چه زمانی به صورت کامل اجرایی می شود خبرداد: این طرح از اول دی سال ۱۴۰۰ و براساس قانون بودجه پرداخت نسخ کاغذی از سوی بیمه ها فاقد وجاهت قانونی است و در صورتی که این زمان تمدید شود نیاز به قوانین بالادستی دارد یعنی باید مصوبات و مراحل قانونی خود را طی کند.

حسینی گفت: همچنین ما براساس قانون های تعریف شده از اول دی پیش می رویم و مراکز درمانی و بیمارستان ها نیز بر این اساس ذیل دانشگاه های علوم پزشکی هستند، خوشبختانه برخی از دانشگاه ها بیشتر در این موضوع ورود کرده، اما برخی دانشگاه ها نیز در مرحله تامین زیرساخت ها از جمله زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری قرار دارند، همچنین تمامی مراکز بخش خصوصی طرف قرار داد بیمه سلامت فعالیت خود را به صورت کاملا الکترونیکی انجام می دهند.

سرپرست بیمه سلامت استان تهران تصریح کرد: درصورت انجام نشدن کامل نسخه الکترونیکی در کشور فعلا برخوردی با نداریم ، زیرا زمان قانونی اتصال مراکز دولتی، پزشکان تا اول دی است، اطلاع رسانی های لازم جهت اتصال انجام می شود و از تمامی مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت درخواست شده است زیرساخت سازی ها تا اول دی سال جاری انجام شود زیرا بعد از تاریخ اول دی امکان پذیرش نسخه کاغذی نداریم و پس از آن براساس قوانین بالادستی عمل خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۳۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
پزشکان بی مسئولیت دارند چ میکنند که حاضر به ثبت نسخه الکترونیک نیستند این طرح که خیلی خوب و جهت شفافیت بیشتر و سرعت در خدمات به مردم هست. بیمارستان بقیه الله نیز نسخه الکترونیک نمی‌دهد ما مردم با وجودی که بیمه داریم باید همش آزاد دارو تهیه کنیم چون بعضی حاضر نیستند 2 دقیقه نسخه را تایپ کنند
Netherlands
رادمهر
۰۰:۱۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
چرا طبابت برای ما هر روز سخت‌تر می‌شود؟
آخرین اخبار