امام جمعه بخش مرکزی یزد:

هیئت‌های مذهبی شیرازه‌ جمع گرایی در جامعه اسلامی هستند

حجت السلام والمسلمین مدرسی گفت: یکی از وظایف مهم هیئت‌های مذهبی جدا کردن جوانان از فرد گرایی است.

حجت السلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: یکی از وظایف هیئت های مذهبی جدا کردن جوانان از فرد گرایی و اتصال آن‌ها به جمع گرایی است با توجه به اینکه امروز دشمن، جوانان ایران اسلامی را به سمت فرد گرایی سوق می‌دهد که این هم از لحاظ فرهنگی، اجتماعی، امنیتی خطرناک است.

او با اشاره به اینکه ویروس کرونا به اقشار مختلفی از مردم آسیب وارد کرد و لطمات سنگین و غیر قابل پیشی بینی گریبان آن‌ها را گرفت، افزود: در این دوران نیز آموزش و پرورش به ۸۰ درصد از اهداف تربیتی خود نرسید.

 امام جمعه بخش مرکزی یزد بیان کرد: مداحان اهل بیت می‌توانند با شعر‌های فاخر و سبک‌های ارزش‌مند و با مکتبی که در پرتو این سبک برای جامعه ایرانی ما به وجود می‌آورند، در انتقال ارزش‌ها از نسلی به نسل بعد سعی و تلاش کنند.

مدرسی با بیان اینکه هئیت‌های مذهبی یزد علاوه بر سبک می‌توانند مکتب افرین نیر باشند، ادامه داد: شعر‌ها باید در مقابله با ظلم و ستم باشند، باید از عطوفت و مهربانی موج بزنند و مردم را به به کار تلاش و اسقلال مالی سوق دهد و حرکت‌ها باید در مسیر رضایت الهی باشند.

او گفت: راه اندازی هیئت‌های خردسال و دانش آموزی می‌تواند به انتقال ارزش‌های فرهنگی کمک کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار