اسپیس ایکس از مشتریان اینترنتیش عذرخواهی کرد

کمبود تراشه موجب تاخیر در ارسال کیت اینترنتی استارلینک شد که این موضوع نارضایتی مشتریان اسپیس ایکس را به همراه داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از digitaltrends، اسپیس ایکس به دلیل تاخیر در تحویل کیت اینترنت Starlink از مشتریان خود عذرخواهی کرد. در پیامی که در توییتر منتشر شد، اسپیس‌ایکس اعلام کرد که کمبود سیلیکون در شش ماه گذشته بر میزان تولیدات مورد انتظار این شرکت تأثیر گذاشته همچنین این موضوع بر توانایی اسپیس ایکس در انجام بسیاری از سفارش‌های Starlink تأثیر گذاشته است.

این شرکت در پیام خود گفت: "ما بابت تأخیر عذرخواهی می‌کنیم و در حال کار روی بخش‌های مهندسی، زنجیره تأمین و تیم‌های تولیدی خود هستیم تا محصولات و کارخانه خود را بهبود ببخشیم و کارآمدتر کنیم تا این موضوع باعث شود نرخ تولیداتمان افزایش پیدا کند. به برخی از مشتریان گفته شده که انتظار تحویل تا پایان سال ۲۰۲۲ یا حتی اوایل سال ۲۰۲۳ را نداشته باشند. این موضوع پس از پاسخ به پیامی در وب‌سایت Starlink که از آنها می‌خواست مکان خدمات خود را روی نقشه به‌ روز رسانی کنند، اتفاق افتاد یعنی تاریخ‌های ارسال اولیه ناگهان یک سال یا بیشتر به تأخیر افتاد."

اپیس ایکس

استارلینک که از ماهواره‌های اسپیس ایکس مستقر در مدار پایین زمین اینترنت را به خانه‌های مشتریان ارسال می‌کند، در حال حاضر در ۲۰ کشور در دسترس است. در آمریکا، مردم می‌توانند این سرویس پهنای باند را با پرداخت ۹۹ دلار پیش‌سفارش کنند. هزینه کل ۵۴۹ دلار است (۴۹۹ دلار برای سخت افزار و ۵۰ دلار برای حمل و نقل و جابجایی)، به علاوه پرداخت ماهانه ۹۹ دلار برای خود سرویس اینترنت. مشتریانی که به اندازه کافی منتظر ارسال تاخیری خود بوده اند، می‌توانند بازپرداخت کامل، از جمله سپرده خود را دریافت کنند.

این شرکت گفت هرکسی که این سرویس را پیش‌سفارش کرده باشد، می‌تواند با ورود به حساب کاربری خود از طریق وب‌سایت Starlink، زمان‌های تخمینی تحویل را بررسی کند. هنگامی که کیت استارلینک مشتری آماده ارسال است، شرکت ایمیلی ارسال می‌کند که تأیید می‌کند محموله در راه است. اسپیس ایکس گفت اخیرا نسخه جدیدی از Starlink را منتشر کرده که برای تولید در حجم بالا طراحی شده است. این شرکت گفت که از سال آینده عرضه جهانی نسخه جدید را آغاز خواهد کرد.

شرکت اپیس ایکس

اسپیس ایکس نسخه بتا استارلینک را در اکتبر ۲۰۲۰ در آمریکا راه اندازی کرد. اکنون به مشتریان کانادا، انگلیس، آلمان، نیوزیلند، استرالیا، اتریش، فرانسه، هلند، بلژیک، دانمارک، ایرلند، سوئیس، پرتغال، شیلی، ایتالیا، جمهوری چک، مکزیک، سوئد و کرواسی، لهستان خدمات ارائه می‌دهد. استارلینک قرار است تا پایان سال ۲۰۲۲ در ۴۵ کشور دیگر راه اندازی شود و در انتظار تاییدات نظارتی است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار