جانفشانی زنان در دفاع مقدس نباید فراموش شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهدای اروند خواستار اهمیت بیشتر به حضور زنان در هشت سال جنگ تحمیلی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، سردار قاسمی زاده، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهدای اروند در همایش "پیروان فاطمی رهروان زینبی"  خطاب به زنان و دختران بسیجی منطقه، گفت: دست به قلم شوید و نگذارید روایت زنانی که در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در این خاک جانفشانی کردند، به فراموشی سپرده شود.

سردار عبدالرضا قاسمی زاده در این همایش که با محوریت تبیین الگوی سوم زن نه شرقی نه غربی و  با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان، فرمانده سپاه آبادان، بانوان شاخص تراز انقلابی استانی و منطقه ای و دیگر مسئولین برگزار شد،خواستار اهمیت بیشتر به بانوان حاضر در جنگ تحمیلی شد.

۵۰۰ زن ایرانی در جنگ تحمیلی شهید شدند

سرهنگ شاپور احمدی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان آبادان در همایش پیروان فاطمی رهروان زینبی که به مناسبت گرامی داشت هفته بسیج برگزار شد؛ در جمع زنان بسیجی منطقه گفت: بیش از ۶ هزار و چهارصد شهید از جامعه زنان تقدیم نظام، انقلاب و این خاک شد که ۵۰۰ نفر از این شهدا در جنگ حضور داشتند و در جبهه به شهادت رسیدند.

او تعداد زنان جانباز را بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ نفر در کشور اعلام کرد.

سرهنگ احمدی با اشاره به اینکه در فرهنگ شرقی و غربی به زن اهمیت ویژه‌ای داده نمی‌شود بیان کرد: بخش زیادی از ارزش کشور و انقلاب به دست زنان کشور است و بر همین اساس مانور بیشتر دشمن نیز در شبیخون فرهنگی متوجه جامعه زنان و دختران ما بوده است.

در بخش دیگری از این مراسم که به همت بسیج خواهران شهدای اروند و حوزه بسیج حضرت فاطمه سپاه آبادان برگزار شد، رزمنده "کبری نریمانی" از خاطرات حضور در دوران مقدس گفت و از زنان فعال در حوزه‌های اجتماعی، پزشکی، فرهنگی و ... تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.