ساخت زیر دریایی سنگین بعثت بزودی آغاز خواهد شد

فرمانده نیروی دریایی ارتش از آغاز روند ساخت زیردریایی بومی بعثت در صنایع دریایی کشورمان و رونمایی از آن در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امیر دریادار شهرام ایرانی صبح امروز در نشست خبری بمناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش گفت: امسال همچون سال‌های گذشته برنامه‌های متفاوتی برای این روز تدارک دیده شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش می‌گوید که هفتم آذر روزی است که نیروی دریایی ارتش، چون نگینی در دریا درخشید و در شرایط سخت و جنگی نابرابر بازوی دشمن بعثی را قطع کرد و رژیم بعث دیگر نتوانست حرفی در حوزه دریا داشته باشد.

دریادار ایرانی اعتقاد دارد که با رشادت‌های رزمندگان نیروی دریایی ارتش شاهرگ اقتصادی رژیم بعث عراق را قطع شد و ما بر خود واجب می‌دانیم یاد شهدا را به بهترین شکل ممکن بزرگ بداریم.

هفتم آذرماه سال ۱۳۵۹ سالروز عملیات پیروزمندانه ارتش جمهوری اسلامی ایران علیه نیروی دریایی رژیم بعثی است که با پیروزی کشورمان همراه بود. اما متاسفانه ناوچه پیکان نیروی دریایی ارتش هدف موشک یک ناوچه بعثی قرار گرفت و غرق شد که در نتیجه کارکنان آن به شهادت رسیدند. به همین مناسبت این روز به نام روز نیروی دریایی ارتش نامگذاری شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما افتخار داریم که همان ماموریت را در دستور کار داریم و امنیت خطوط مواصلاتی دریایی را برقرار می‌کنیم و برای اجرای این ماموریت حیاتی در دریای سرخ و اقیانوس هند حاضر هستیم و این حضور، امنیت را برای اقتصاد جهانی ایجاد کرده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره توانمندی نیروی دریایی ارتش در تولید تجهیزات، گفت: ما انواع تجهیزات را تولید می‌کنیم و انشاء الله به زودی ساخت زیر دریایی سنگین بعثت آغاز خواهد شد.

دریادار ایرانی در ادامه به تشریح برنامه‌های نیروی دریایی ارتش به مناسبت بزرگداشت هفتم آذر پرداخت و گفت: دیدار با خانواده‌های شهدا و رونمایی از دستاورد‌های جدید در حوزه‌های علمی، تخصصی و تجهیزاتی در دستور کار ما قرار دارد. به روز نگهداشتن آموزش‌ها و ارتقای توان بازدارندگی کشور از جمله برنامه‌ها و ماموریت‌های نیروی دریایی ارتش است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به رزمایش ذوالفقار ارتش، گفت: نیروی دریایی به خوبی توانست در این رزمایش بدرخشد.

دریادار ایرانی برپایی نمایشگاه دستاورد‌های جدید نیروی دریایی ارتش را یکی دیگر از برنامه‌های این نیرو به مناسبت بزرگداشت هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش دانست و گفت: نیروی دریایی حضور موثر در دریا‌ها داشته و توانسته تمامی معادلات دشمنان را برهم بزند به گونه‌ای که اقتدار و توانمندی نیروی دریایی ارتش دیگر بر کسی پوشیده نیست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ارتقای توان دفاعی و به روز رسانی شناور‌ها و تجهیزات سطحی، زیر سطح و هوایی این نیرو را از اصلی‌ترین ماموریت‌های نداجا اعلام کرد و گفت: ما می‌توانیم در صحنه عمل پرچم جمهوری اسلامی ایران را هزاران کیلومتر دورتر از مرز‌های ایران اسلامی برافرازیم. ما با قدرت تلاش می‌کنیم وظایفی که برعهده ماست را به بهترین شکل ممکن انجام داده و مدیون شهدا نباشیم.

دریادار ایرانی بودن یا نبودن تحریم را برای کشورمان در حوزه دفاعی دفاعی بی معنا دانست و گفت: وقتی کشور ما می‌تواند انواع ناو، زیردریایی و انواع و اقسام مختلف تجهیزات دفاعی پیشرفته را تولید کند، پس تحریم هیچ معنایی ندارد. اینکه دشمن حوزه بهداشت و درمان و ملزومات اساسی مورد نیاز مردم را تحریم می‌کند یعنی تمامی توان خود را به کار گرفته و از روی استیصال و ناتوانی به تحریم دارویی مورد نیاز بیماران سرطانی و خاص روی آورده است.

وی در ادامه به اقدامات این نیرو برای مقابله با دزدان دریایی و اسکورت کشتی‌های تجاری و نفت کش‌ها پرداخت و افزود: امروز صحنه مقابله با دزدان دریایی و تامین امنیت دریایی و خطوط تجارت دریایی از دزدی دریایی عبور کرده و به تروریسم دریایی رسیده، اما نیروی دریایی با اقتدار در این عرصه حضور یافته و امنیت خطوط مواصلاتی دریایی را تامین می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
سلام بر همه دلاور مردان نیروی دریایی ارتش و سپاه .اینها همه ی لشکر الهی هستن وما هم افتخار می کنیم و روز نیروی دریائی را به شما عزیزان تبریک میگم به امید ایرانی قوی و مقتدر .درود بر رهبر عزیزم امام خامنه ای عزیز جانم فدای رهبر عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
چن تا زیر دریایی بسازین که بتونه حد اقل سه ماه با اژدر هسته ای اطراق داشته باشه اونجاهوک را میگم اروم باشه آروم اروم اروم سحر نزدیک است مر بر صهیونیسم
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۹:۳۷ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
به امید ساخت هر چه زودتر زیر دریایی هسته ای و ناوگان هسته ای و ساخت پیشرانهای اتمی ملی و ایرانی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
اخه ایران یک نیروگاه اتمی ساخته چندسال داریم براش میجنگیم بعدتوقع داری که زیردریایی اتمی داشته باشیم. همین زیردریایی بعثت احتمالأ5سال ساختش طول میکشه. فعلأ از رونمایی هیچ خبری نیست. فقط ابرسانی با تانکر برای مناطق محروم از مراسم رونمایی شده این چندسال هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
تازمانی که زیردریایی های اتمی ایران پرتعدادامارادارگریزونامرئی درکنار شهرهای ساحلی کشورهای جنایت پیشه وزیاده خواه ومکارغربی حضور نداشته باشه تهدیدآنهادراطراف آب های سرزمینی کشورماایران توسط یانکی هاوانگلیس وفرانسه تکرارمیشه،چون فقط زبان زورمی فهمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
با توجه به پیشرفتهای عالی نیروی دریایی و نیروی هوا فضای سپاه در عرصه دریایی و موشکی امات بنظر میرسد در نیروی هوایی کم کاری شده چون در بخش هوایی که موظف به سیادت هوایی هستند هنوز قادر به طراحی و تولید یک هواپیمای جنگنده نسل 5 سنگین چند منظوره نشده و چشم امیدبه روسها و چینی ها بسته حال آنکه با پولی که میخواهند هواپیمای قدیمی خریداری کنند میتوانند صنایع درجه یک تولید جندگنده ها را راه اندازی کنند اما هر روز یک خبری از روسیه و چین میرسد که دنبال فلان هواپیما هستند که این قضیه زیاد جالب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
حرف شما درست. اگه توجه کرده باشی وقتی روز نیروی هوایی یا دریایی ویا روز ارتش میشه. یکی از واکسن رونمایی میکنه یک نیروی دیگه از بیمارستان هزارتختخوابی یک نیروی دیگه درمواردی که بهش مربوط نمیشه. گرچه خوبه ولی هرچیزی سر جای خودش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
جناب امیر دریادار شهرام ایرانی درود بر شما و دلاور مردان ایران زمین
سیستم گمراه کننده اژدر دشمن هم روش نصب کنید
آخرین اخبار