تسهیلات ارزان قیمت برای دوگانه سوز کردن نانوایی های روستایی در گلستان

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری گلستان از پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای دوگانه سوز کردن نانوایی‌های روستایی استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، علی نصیبی مدیرکل امور روستایی و شورا‌ها استانداری گلستان گفت: در راستای آمادگی لازم در هنگام بروز بحران‌های احتمالی و به جهت استفاده از سوخت جایگزین در نانوایی ها، براساس مصوبه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان مقرر شد برای دوگانه سوز کردن نانوایی‌های روستایی، تسهیلات ارزان قیمت به خبازان پرداخت شود.

او افزود: این اقدام در پی پیشنهاد اداره کل مدیریت بحران استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است و با توجه به برآورد هزینه به هر خبازی فعال در مناطق روستایی که متقاضی دوگانه سوز کردن نانوایی باشد مبلغ ۱۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری گلستان افزود: مبلغ مورد نیاز برای این اقدام از محل تسهیلات قرض الحسنه روستایی موضوع تبصره ۱۶ قانون بودجه کل کشور تامین شده و کارمزد آن ۴ درصد و بازپرداخت ۷ ساله است.

نصیبی افزود: شناسایی نانوایی‌های واجد شرایط در شهرستان‌ها برای دریافت این تسهیلات و دوگانه سوز شدن، برعهده اداره صنعت، معدن و تجارت و صنف خبازان با هماهنگی و تایید فرمانداری شهرستان است.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌ها استانداری گلستان افزود: پیش بینی میشود ۴۰۰ الی ۶۰۰ باب نانوایی روستایی در گلستان با استفاده از تسهیلات مذکور دوگانه سوز شوند.

او خاطرنشان کرد: با توجه به بازه زمانی برای دریافت این تسهیلات، در صورت عدم تشکیل پرونده در زمان مقرر، امکان دریافت تسهیلات وجود ندارد.


انتهای پیام/ق

برچسب ها: نانوایی ، دوگانه سوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.